Mikkels 300gd.

More
7 years 4 weeks ago - 7 years 4 weeks ago #7250 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Mikkels 300gd.
Er vel leppe på bredderne til å feste med type originale fester?

Mener skru fast i karosseri. Tenkte på innerskjermer når jeg sa originale fester.

Vil ikke sveise i karosseriet for å feste skjermbreddere. Ødelegger lakken!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 7 years 4 weeks ago by bimmerc.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 4 weeks ago #7251 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Ikke leppe til å feste på orginale fester nei.. behover ikke sveise om man fester de under lista. Då må du bare kappe! :)

Jeg har skrudd de i karroseriet ja.

men mulig breddere fra brettakanter.is har annen infestning. Men tviler på at du får islandbredere med samme infestning som orginalt. Hele poenget er jo at du skal få bedre plass en Orginalt og selvfølgelig at du får breiere skjermer så du får hjula innafor.

Men som sagt, setter du bredderen under lista så trenger du ikke sveise men kappe og bøye opp "ører" som bredderen kan ligge på.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 4 weeks ago #7252 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Fikk på spacere idag. Så litt bedre ut ihvertfall. Bwa felgene med 35" ser skikkelig smått ut under bredderene ! Så blir bra å få på 37" med 10x15 felgene

Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 3 weeks ago #7253 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Mikkels 300gd.
Hei igjen.
Har studert bredderne og lurer på om det er noen ulemper ved at de ikke går lengere ned foran sånn som bredderne fra GfG gjør:


Bredderne fra GfG bygger 18cm.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 3 weeks ago #7255 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Hei, jeg føler ikke at det er noen ulemper ved at bredderene ikke stikker like langt ned. Mulig fangeren blir mindre møkkete med de bredderene over der :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 3 weeks ago #7256 by ThomasH
Replied by ThomasH on topic Mikkels 300gd.
Har hatt et par tilfeller offroad (rena) der bredderne har subbet borti på hjørnene foran, og i ene tilfellet røk den. Opplevde det kanskje ikke som noe stort problem, da det er mulig å unngå - særlig hvis du er litt redd for dem.
Jeg synes det likevel ser best ut om dem er kappet slik som gfg sine.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 3 weeks ago #7258 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Vært på NMK Bardu med bilen i helga, og fått kjørt masse! Trudde ikkje det skulle være så artig med Gwagen på banen men det funka helt knall! Folk fikk helt hakeslepp når det kom en svær Gwagen sidelengs gjennom svingene.
Ellers så fikk jeg bytta vindusvisker gjennomføringene. Det var på tide ! Veldig fort gjort å bytte !
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 weeks ago #7260 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Ikke fått gjort så mye med bilen siden sist.
Men har fått kjørt en del med den! Og all terrai dekka fungerte overraskende bra! Gad ikke legge om til 37" da det holdt med 35" all terrain denne gangen !:)

Fikk være med landrover klubben og fikk prøvd bilen skikkelig i snøen ! Vinsjen fikk også prøvd seg litt ;)

Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 weeks ago #7261 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Glemt det bort, men har også fått tatt en liten shau på bremsene. Bytta trommler og band bak og justerte også fikk jeg bytta bremsevæska.
Hadde problem med at venstre bakhjul låste lenge før alt annet. Ble bedre men ikke helt sikker på at det ble helt bra! Tenker jeg må bytte last regulerings ventil!

Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 weeks ago #7262 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Tok opp vinsjen idag og fikk bytta ut det dårlige Kina fettet med noe litt bedre ! Fetet som er i disse originalt er som stearin og vinsjen blir utrulig treig. Tok fra hverandre alt sammen og vasket bort alt det gamle fetet og in med nytt fett. Også monterte jeg smørenipel.
Vart utrulig mye lettere å dra ut wire nå!:)

Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.145 seconds
Powered by Kunena Forum