Fattigmans GW

More
9 years 4 months ago #6008 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Fattigmans GW
0.6 bar kan gjøres noe med! har aldri justert en sånn pumpe med alda, men det står greit forklart her:

www.superturbodiesel.com/std/Thread-IP-F...r-the-MW-and-M-pumps

Verktøyhylle/skuffe/kasomhelst er et must ja. Blir jo alltid mye rart liggende i en gwagen :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #6011 by Musseet
Replied by Musseet on topic Fattigmans GW
Ja det va den manualen eg tenkte å bruka, og målet e 1,5 forhåpentligvis litt mar :D

Sant det du seie, for det e jo bruksbil/arbeidsbil så det flyr me ting rundt forbi i bilen i kver rundkjøring og bråe svinger! :side: e den største irritasjonen i bilen foreløpig

Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
:D
Last edit: 9 years 4 months ago by Musseet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6012 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Fattigmans GW
kappa slangen til WG og blenda den helt med en halshugd skru og 2 slangeklemmer jeg. Min lader 1.5 :-) Plenty, kan ikke tro det trengs så mye heller.... med org pumpe. Skal jo ha diesel nok også :-)

Svenskepumpe er neste steg. Har til gode å få prøvd bil med ei slik, men hører det funker greit, mildt sagt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6013 by Musseet
Replied by Musseet on topic Fattigmans GW
Ja prøvde å klemma slangen me slangeklemme men fekk ingen effekt ut av det så eg ska setta på ein regulator for å se om det har noe hjelp. Ja svenskepumpa bler for dyrt for meg te å begynna med! E jo tross alt Fattigmans GW :D

Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
:D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6014 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Fattigmans GW
Det er snodig hvis du ikke merket noe effekt, med tang på slangen mellom turbo og wastegate? Prøvde du å kjøre en tur?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6015 by Musseet
Replied by Musseet on topic Fattigmans GW
JA tok meg ein tur rundt på gården eg holde ute te. men kjente iche noge forbedra effekt :/

Ska jør det samma og se om det bler noge forskjell i ladetrykket, for eg kjørte uden trykksmåleren sist.

Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
:D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6016 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Fattigmans GW
Jeg erfarte det at uten mere diesel gir det ingen mer effekt. Monterte turbo på min uten å merke forskjell. Men med overtrykk kan man jo skru opp pumpa, da ble det ny bil B)

Slangetang testa jeg med. Men det er jo ingen permanent løsning

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6018 by Musseet
Replied by Musseet on topic Fattigmans GW
Ja uten mere jus så bler det iche noge mer hk, så ska komma tebake me oppdateringer om instillingene har julpet ette helgå ;)

Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
:D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #6034 by Musseet
Replied by Musseet on topic Fattigmans GW
Jaa!! då va helgå fullstappa med spenninger :D Det som begynte med å stramme viftereimene, bytte vifteklutsjen og sette på arbeidslys endte opp med ødelagt gjenger på den FORBANNA oljekjølaren :/

Fikk stramt Reimene og bytta vifteklutsjen uten problemer som bildene vise, men når eg sko finna kofor bunnplatå haddde samla på olja, så klarte eg (så dyktig som eg e) å A: enten å fullføra skadene som va fra før elle B: fucke opp gjenengen på oljekjølaren. Og det endte opp med full bytte av oljekjøleren, som ikkje hadde gått ann uten ein fantastisk GW-Miljø, og Roar. Så stor takk går ut te Roar og hans kvikke respons på å finna fram ein kjølar :)

Sånn såg det ut før eg prøvde å stramma mutteren med hendene :)

sånn såg det ut ette ein motorstart og møøye olja på golvet:(

heldigvis jekk kjølaren rett av og rett te Roar(med håp på at han klare å ordna ann)

2 min seinare:

men når ting går av finne me et par problemer i tillegg te lekasjen :silly:
Problem eller ikkje??


Ellers så jekk ting som det sko, fekk tatt av klutsjen te viftå(pga slark i lagaret) og stramt reimene

Nye(brukt) klutsj:

litt reinare

sefølgeligt måtte viftå vaskas og :)

iche så møye


Kjørte ut te Roar for å få tag i nye oljekølaren som sagt og fjærene bak, som ska monteres på te helgå. Men kjølaren på på imorgå tidli, bilen bler tross alt brukt te kverdagen. Men fekk tatt liten bilde av tilbaketuren.
For å sei det sånn va litt kolonnekjøring:

og det fortsatte lengre bak, fekk iche med alle :S

Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
:D
Last edit: 9 years 3 months ago by Musseet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #6037 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Fattigmans GW
Den radiatoren ser ikke bra ut. Med sånt utseende er ikke lakkasjene langt unna, og kjølinga er ikke optimal. Lurt å finne en bedre en, eller helst en ny.

Lykke til med montering av kjøler og fjærer :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.067 seconds
Powered by Kunena Forum