Glenda - 92 300GE swb

More
7 months 6 days ago #7385 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Flyttet plata fra døra til holder. Måtte kutte litt for å få til å passe.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 months 6 days ago #7386 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Presset fett i drivakslinger og knokkelhus. Brukte Texaco Lithiumbasert EP 2 fett. Synes det ble litt lettflytende i knokkelhus da det tyter ut under tettering.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 months 3 weeks ago - 6 months 6 days ago #7392 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Vel, æ sjekka oljen på diffhuset foraksling og fant ei smørje av olje og fett. Tetteringer for stikkakslinger er nok kaputt. Bare å bytte asap.
281 tusen km.

Da ble tettering og foring venstre side byttet og nytt fett fylt i knokkelhuset.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 6 months 6 days ago by bimmerc. Reason: Oppdatering.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 months 1 week ago - 6 months 1 week ago #7396 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
I et øyeblikks vanvidd holdt æ på å selge Glenda men fikk forstanden tilbake i siste øyeblikk!
Planen videre er å bruke vinteren til å gjøre den helt ferdig mht girkasse, komfort og finish. All gummilakk skal skiftes ut med lakk eller folie. Skjermbreddere skal utvides og muligens lakkeres i bilens farger. Ny turbil er rett rundt hjørnet og portaler kommer på den så snart æ ser ka turbilen trenger av annet utstyr. Altså et spørsmål om økonomi, ?Det blir for stusselig med bare en G!?

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 6 months 1 week ago by bimmerc.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 months 1 week ago #7403 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
5.juli 2018
Vannpumpa røk. Fikk forvarsel igår men trodde det var termostat. Kritisk da æ må til Alta før æ skal kjøre til Serbia. Men det får våge seg. Har en plan B.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 days 18 hours ago - 6 days 18 hours ago #7423 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Vannpumpe var helt OK og kunne ikke finne noe feil med kjøling. Renset A/C 4.juli og kjørte AC for fullt da bilen kokte, men det viser seg at motor går varm ved køkjøring selv uten AC.


Fikk forlenget eksosrør samtidig med AC service. Tidligere blåste all eksos rett mot venstre bakhjul.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 6 days 18 hours ago by bimmerc.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 days 18 hours ago - 6 days 18 hours ago #7424 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
3.des 2018
Da har vi begynt med bytte fra 722.3 til 722.6 girkasse.
Måtte lage ny flens til mellomaksling ved girkassa. Gjort på Alta Mek Verksted.

Måtte dreie bort festene på flensen til 722.6 tilpasse den til flensen på mellomaksling.


Så viste det seg at konverter er for stor for startkrans pluss at den stikker 2mm lenger ut enn den gamle. Må få mek verksted til å tilpasse.
Fant ingen startkrans med tre metallører 120 grader mellom for veivakselføler. Bildet under viser startkrans til M103 som er for liten og startkrans for M112 (V6) som passer konverter men ikke har disse 3 metallutstikkene.
Derfor valgte vi å prøve å modifisere konverter.


Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 6 days 18 hours ago by bimmerc.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 days 44 minutes ago - 6 days 32 minutes ago #7425 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Må slipe ned på konverter der den er festet til startkrans og bore nye hull i startkrans.



215mm CC skruehull


223mm skruehull


Konverter er litt for stor til å passe i fester på startkrans men ved å trimme festene til konverter noe kan den tilpasses. Da må vi bore nye skruehull i startkrans.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 6 days 32 minutes ago by bimmerc.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.408 seconds
Powered by Kunena Forum