Tommys GD

More
9 years 4 months ago #6075 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Tommys GD
Sergreit ut det der.Har også brukt elektriker-strips til kabel på takstativ. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6078 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Ja jeg så ingen annen løsning.. Kunne jo borret hull å trekt de inni røra, men en 4x2.5mm2 er litt for uhåndterlig og tjukk til det.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 8 months ago #6468 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
joda bilen kakler og går. Er mye på jobb for tiden, så ting jeg gjerne vil ha gjort går sakte. Har satt i en ekstra tank baki for frityr. Denne må vel kles inn med noe hobbyplank som innredning. Tenkte å lage den på høyde med nedfelt bakseterygg, sånn at om jeg skal overnatte kan jeg slenge en madrass baki, og evt noe støtte helt foran.

Noen som vil selge meg en vinsjfanger? Evt en skjitten fanger med bolt, så jeg kan lage selv? Tror jeg går for permanent feste, vinsjen tar for mye plass baki. Vil og ha relepakken i maskinrommet.

Ikke mye rust på denne, men tenkte å sandblåse det som er før vinteren. Funker en punktsandblåser fra jula f.eks, eller er det best med vanlig pistol? Har ikke store kompressoren, men tar tiden til bruk :-) som sagt ikke store flekkene under..

Skal prøve å få litt mer fart i forumet, facebook tar jo helt over. Bilder får komme når jeg kommer hjem :-) Usikker på rena enda da det er litt uklart med arbeidssituasjon. Oppsagt, søker ny jobb, aner ikke om jeg er hjemme osv...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 7 months ago #6538 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
File Attachment:


Sliter med luft. Så skal endre litt på saker å ting. Fornøyd med oppsettet, mangler bare en fornuftig måte å fylle tanken på. Hevertpumpe fra dunker kanskje...?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 7 months ago #6549 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
File Attachment:


Her er tanken. Angrer kanskje litt på størrelsen, men får duge. Får ordne meg en lettvindtmåte å fylle opp fra dunker så går det fint.

File Attachment:


Synd å måtte ta dette i dyre an-koblinger. Men faen så umulig å finne alu rør i mm størrelser. Kobber skal visst reagere med matolje. Holder ivertfall god temp i tanken med denne her. Satser på ren frityr midtvinters
The following user(s) said Thank You: Eon280

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 6 months ago #6642 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
File Attachment:


Sånn går nå dagene. Eu snart, så prøver å få den tett. Syns det ligger en flekk igjen uanfaensett hvor jeg parkerer :p

Ellers er frityren oppe å går, ny innredning bak er på plass og har en rustskade på bakdør. Vtp har vel sveisedel, må bare ordne meg noen kompispoeng hos noen med mig først :p
The following user(s) said Thank You: Eon280

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 months ago #6966 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Da har jeg fått meg en shunt. Den skal visstnok tåle 500A. den blir koblet til vinsjekabel for å få en pekepinn på belastning. Lurer også på å kjøpe en litt mindre, og sette på batterikabel eller dynamo for å kunne switche mellom og ha oversikt på forbruket ellers.

File Attachment:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 months ago #6988 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
File Attachment:


Nå håper ivertfall jeg det kommer mye snø i vinter
The following user(s) said Thank You: gkjernaas

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #7021 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Da er det vinter (?) og jeg har fått på pitte pitte små sko. Continental contiice pigg! Og ja, det er forskjell på ordentlige vinterdekk. Ikke at det er noe problem med km2, men spesielt sideveis er dette en helt ny verden.
File Attachment:


Frityr testet i minusgrader på langtur. 100% olje, uten problem.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7047 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Kom meg en tur i skogen idag. Sperrer er kult.

File Attachment:


Ellers var hengerfestet i veien, så hadde sett at det var et høyt firkantfeste der!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.054 seconds
Powered by Kunena Forum