Solgt! Kan slettes.

More
12 years 1 week ago #3116 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic Solgt! Kan slettes.
Du er vel ikke alene om det, vet om fler som har samme problemet.. Hehe
Vet om to karosserier hvis du er interissert som ikke er helt rustet ihjel. En som er sandblåst og grunnet, og en som har delte bakdører.

Takk for tipset, skal ta med meg det vidre. Passer de Roar har lagt ut på salg siden her? Det minsker støyen også, gjør det ikke?!

Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #3226 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic Solgt! Kan slettes.
Nå har jeg fått gjort litt med Pamela siden sist.
Bilen har tendens til og låse seg i 5giret, men det er muligens løst etter hjelp fra dere og litt egen utforsking. Så håper på og få reparert det i løpet av kort tid.
Syntes også bilen har gått litt dårlig den siste uka, så skal ta en diesel rens, fylle på ett eller annet rensemiddel.

Montert på 2stk Hella 3003 1000metere, lyste bra opp!
Kjøpte takgrind i går og montert den. Ble ganske tøft!

Kjøpte noen lys som skal monteres på takgrinda i dag, må få på arbeidslys. Og lurer på om noen har en fin løsning med strømkabel opp fra batteri til grinda?!

Stigtrinn, Qfanger og felger blir neste oppgradering. Kjører forsatt med vinterdekk da jeg ikke har felger til de nye sommerdekka :(

Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3320 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic Solgt! Kan slettes.
Søsken kjærlighet :))

Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3321 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic Solgt! Kan slettes.
Hadde et fint besøk av Roar i går. Virket som han likte bilen min, og syntes den var i god stand. Det er alltid positivt og høre, spessielt fra sjefen selv...

Lurer forsatt på om noen har noen god løsning på strøm opp til takgrinda?!

Har vært og kjøpt meg stigtrinn, litt usikker på om jeg skal montere dem på, men redd de er på før landstreffet. Gjør noe smått med bilen i ny og ned så den ser bedre ut. Skal ha en ''stor service'' på bilen om ikke lenge, så da skal jeg ha firehjulskontroll, bytte alt av olje på bilen, filter, kjølevann og muligens støttdempere. Diesel rens og oljerens skal også helles på. Fant ut hva som var årsaken til dø gang i styringa for et par uker siden, den ene leddet ned til styresnekka var ikke strammet, så stramma til det og det ble helt helt anderledes. Roar mente jeg slapp og stramme snekka, så da står vi over det i første omgang.

Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago - 11 years 10 months ago #3325 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Solgt! Kan slettes.
jeg har en liten ide, om hvordan du skal få strøm opp til grinda di.

Takrenna begynner jo helt nede ved panseret ditt, og den rommer greit en 16 kvadrat strømkabel. Hvis du legger en 16 kvadrat strømkabel på den ene siden, og en 7 leder tihengerkabel på den andre siden, har du det du trenger til 6 forskjellige funksjoner på grinda. 7 lederen trigger 6 forskjellige releer som legges i en liten vanntett boks på taket. Hovedstrøm til relene kommer fra 16 kvadraten. Under panseret kan du bruke kontakter med 7 poler på 7 lederen, og en ladekontakt til truck på 16 kvadraten. Da kan du lett demontere takgrinda med hele lysoppsettet, ved å koble fra kontaktene under panseret.

Jording hadde jeg tenkt til å ta rett fra grinda og ned under takrenna, men det er vel ikke noe jeg ville anbefalt deg med den fine vogna di. Kanskje finne en 2 ganger 10 kvadrat å legge i den ene renna, i stedet for den 16 kvadrat en lederen? Veldig fordel hvis den 2 x 10 kvadrat kablen er rund som en pølse. Det gjør det lettere å legge den i renna.

En frynsegode med dette oppsettet, er at det blir mindre vindstøy fra takrennene på hver side av frontvinduet. Dette fordi du fyller opp renna med kabel, noe som gir mndre turbulens.

Mine 6 funksjoner på grinda skulle være 3 sett med ekstralys forover på 2 forskjellige kurser, med motorisert vinkeljustering. Egen kurs med arbeidslys bakover og 2 kurser med arbeidslys til hver sin side. Alt styrt via brytere på dashbordet.

Morro med lys :woohoo:
Last edit: 11 years 10 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds
Powered by Kunena Forum