G på langtur. Kirkenes-Beitostølen

More
12 years 4 months ago #2110 by Tisleidøl
Nå blir det oppgradering i G-stallen i Valdres.En ombygd 463 97modell er på vei inn i familien. At den sto litt nærmere hadde ikke gjort noe. Men flybillett er bestilt og kofferten pakka så i morgen tidlig går turen mot nord. På GPS'n min er det 1950,3 km hjem igjen så håper inderlig bilen holder den stand den er lovet. Blir skikkelig ildprøve med en gang. At det er en 463 som er litt bedre iforhold til støy setter jeg pris på når man skal tilbakelegge 25-30 timer i bil alene...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2112 by Henrik Larsen
Gratulerer med ny bil!! Er det denne du har kjøpt så er det sikkert en lønnsom tur :lol:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2113 by Iver460
Klarte du lure deg unna Volvo XC90 altså???

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2114 by mekkemikkel
Gratulerer.

Det blir nok en fin tur. 463 er helt konge å kjøre langt med.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2119 by Tjærand
Kjørte 6000km med 463'en i sommerferien i fjor. Len deg tilbake og nyt turen ;-)

47316787
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2122 by Roar Sæther
Da har Tommy tilbakelagt de første 25 milene inn i Finland. Det høres ut som alt er bra, og han stortrives bak rattet :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2129 by Bjørnar K
Hører også rykter om at han kommer innom på fosen i morgen.
En liten hvil skader sikkert ikke :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2130 by Roar Sæther
Han tar en tur innom dere i ag, ja. En liten en på øyet, mens dere monterer Xenon lamper på fronten av vogna hans :lol:

Etter det har han vel planer om å ta resten av turen på ett strekk.

Snakka såvidt med Tommy i morrest, og alt er bra med bil og sjåfør. Han mente han var så langt inn i Finland, at selv ikke Lars Monsen hadde vært der :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2135 by Tisleidøl

Da har jeg fått sovet og hvilt litt etter turen ned fra Kirkenes. Bilen holdt mål og litt til. Forberedte meg på hyppig etterfylling av olje og romperisting fra mellomaksel (som var de to småfeila han nevte i annonsen) men bilen brukte verken olje eller vibrerte noe særlig. Han har aldri hatt gammel 460 iallefall. Vi som har hatt slike har litt andre parametre på hva som er vibrasjon og oljelekk.

Utrolig fin bil å kjøre. Reiste fra Kirkenes ca 13.30 torsdag. La ca 80mil bak meg før jeg tok 5 timer på øyet i baksetet. Da gikk turen nonstop (seff litt dieselfylling)til Fosen. Der sto Stian klar med tusenmetere og verktøy. Deilig med skikkelig lys før siste ettappe. Takk Stian. Deilig å slippe slikt. Ledninger og strøm er ikke min sterke side.

Totalt ble det 2036km. 39 timer totalt. 5 timer soving og 2,5 timer med skruing på Fosen.
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2136 by Tisleidøl


Blir trangt i garasjeanlegget på Beitostølen nå. Fleetwooden står i andre enden så fam. Aanensen tar litt plass her ja. De litt "finere" byfolka syns ikke mekkinga i garasjen hører hjemme men men.... Den korte skal få ny varmevifte så skal den overleveres til ny eier iløpet av uka. Alt går lettere når man har demontert dashbordet før. 1,5t så var den gamle vifta ute. Forrige gang gikk det en hel kveld, masse banning og tre liter cola før den var ute.
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.080 seconds
Powered by Kunena Forum