Gjest på årets treff har allerede kjøpt seg G-vogn

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 8 months ago #1645 by Jagman
Min sønn hadde med seg en kollega/kamerat på årets Landstreff i NGK. Etter å ha snublet rundt i terrenget og blitt mer og mer imponert over disse kjøretøyenes fantastiske egenskaper, gikk han straks i gang med å lete etter en bil.

Det skulle ikke gå lang tid; i går ettermiddag dukket det opp en 280GE på Nesodden til en hyggelig pris og tilsynelatende ganske god stand, og den slo "vi" til på. Jeg påtok meg å kjøpe bilen, noe som kunne ha bydd på utfordringer idet selger var blitt nedringt og overlesset med eposter fra interesserte kjøpere. Selger var realistisk og solgte bilen til oss på et klart og tydelig bud.

Bilen skal ha et problem etter å ha stått hele vinteren, tilsynelatende uten lokk på bensintanken; den starter og går, men stopper ganske fort igjen. Jeg regner med at det har med forurenset bensin å gjøre, men kunne godt tenke meg å få dette verifisert før vi drar over og henter bilen. Det hadde vært fint å slippe å ha med henger...

Er det noen her som kunne ha påtatt seg å sjekke dette for oss? Bilen står i Fagerstrand på Nesodden.

På forhånd takk!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1647 by Roar Sæther
Så meldinga Bård.

Kommer ikke på noen i det området, desverre.

Men hva med å ta med drivstoff filter, ett par meter slange, slangeklemmer og ikke minst noe å tappe ned i. Da skal det la seg gjøre å få dette smykket oppå gå igjen? Du kjenner disse bensinerne bedre enn noen andre,så dette er du sikkert klar over. Men hva annet kan det være?

Jeg er 3 timer unna hvis alt annet skjærer seg. Men har desverre ikke mulghet før en kveld til uka. Har noen bensindeler liggende også.

Grattis med vogn Krister!!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago - 12 years 8 months ago #1650 by maelling
Det er sikkert nesten bare vann i den tanken. Jeg ville tatt med en 20 liters jerrykanne, tømt tanken på bilen, byttet filter og prøvd på ny. Man bør sjekke pluggene også, for å se hva som faktisk skjer nede i motoren. Kan være de er sotet ned, eventuelt at de har forsøkt å brenne masse vann og er klinete.

Dersom ingen andre kan stille opp, så bor jeg i Asker og kunne sikkert suset inn og forsøkt å få fart på rakkeren (skjønt, er litt opptatt med å legge nytt tak). Har hatt 280 i 12 år, så prater samme språk som M110'ene :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 8 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 8 months ago #1651 by Jagman
Takker Roar for sedvanlig velvillighet! Godt å ha noen som man kan stole på i et knipetak!!

Tror imidlertid Martin er nærmere her. Vi har nå to uker på å hente bilen. Tenker jeg først tar en prat med selgeren og hører hva som har skjedd siden bilen gikk. Vet at bensinpumpe og filter er skiftet fordi den oppførte seg merkelig. Det er jo greit, men alt tyder på at det er drivstoffet som er kompromitert (kompostert) i dette tilfellet.

Melder oss igjen om vi skulle trenge hjelp!

Takker så langt!!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.069 seconds
Powered by Kunena Forum