Ivers 1982 300 GD Cab

More
12 years 8 months ago - 12 years 8 months ago #1691 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Ivers 1982 300 GD Cab
Noen, også kjent som Bjørnar, stjal den nye bremsecaliperen min. Derfor ble det en svingom til VTP for å hente meg en ny. Alle som har vært hos VTP vet at man alltids kommer på et eller annet småttis som "hadde vært kjekt". Derfor ble det giroverføringskit, nye reflekser bak og noen andre småting, en tusenlapp her og en tusenlapp der; det blir bil av sånt :lol:

Ellers har det vært mye ferie i det siste, i år med "leiebil" men i 2012 blir det med egen bil! Slenger med et par bilder fra andre gjøremål hvor G har vært uunværlig; drenering og grøfting på hytta med innleid minigraver. Aktuell vekt på tilhengeren med graver var på 3,8 tonn, gikk ikke så fort på svingete Telemarks-veier, men 270n taklet det suverent. Fikk også kjørt inn et tonn med grus som ikke hadde kommet seg dit den var tenkt uten sperrer og lavserie. Det er sånn bruk dette er laget for!



Last edit: 12 years 8 months ago by Iver460.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #1744 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Ivers 1982 300 GD Cab
Har kommet i skade for å handle litt Land Rover-deler til bilen min:
www.mudstuff.co.uk/MUD_pod.shtml
Skal fylles med endel instrumenter jeg har liggende, håper det blir en bra løsning!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #1745 by Joar Martinsen

Iver460 wrote: Har kommet i skade for å handle litt Land Rover-deler til bilen min:
www.mudstuff.co.uk/MUD_pod.shtml
Skal fylles med endel instrumenter jeg har liggende, håper det blir en bra løsning!


Pass på! Bilen min tilbrakte mye tid i nærheten av en defender, den bre aldri bra...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #1746 by Terka
Replied by Terka on topic Ivers 1982 300 GD Cab
Så bra ut der! Har vært inne på tanken selv, men ikke funnet noe som ser så bra ut til G. :)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #1840 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Ivers 1982 300 GD Cab
Lørdag kom det enda en pakke med deler levert på døra:


Fikk et tilbud på treffet i sommer som jeg etter hvert fant ut jeg ikke kunne si nei til. Endel supre deler på denne, den ser kanskje ikke så bra ut, men fra denne vil det bli brukt komplett sett med orange fjærer, Koni Heavy Duty støtdempere, elektrisk VDO-speedometer, 112-liters dieseltank i rustfritt stål som passer mellom skjermene, "nye" forskjermer og diverse småplukk. Felger blir muligens brukt, hardtop, snorkel, krypegirkasse, klarglasslykter med svart skygge og annet som noen kanskje finner interessant er oppe for salg. Nok syssel for vinteren, i alle fall!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #1846 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Ivers 1982 300 GD Cab
Hardtop?
Jeg er svært interessert hvis prisen er riktig!
B)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #1850 by Erlendarc
Replied by Erlendarc on topic Ivers 1982 300 GD Cab
Hei.

Skal du selge snorkelen? Evt. pris?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1888 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Ivers 1982 300 GD Cab
Jeg skrev at jeg hadde nok syssel for vinteren i forrige innlegg. Tydeligvis ikke!
Mandag hentes chassis# 1141, en lang '79 240 GD. Det skal bli dagligbil i vinter, holdes original og brukes. Egen tråd kommer!

Tar i mot bud på snorkelen, eller jeg kan plukke den av og du kan komme og ta en titt om du er i byen, Erlend.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1892 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Ivers 1982 300 GD Cab
æ e interessert i snorkelen. skal tenke på pris.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1899 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Ivers 1982 300 GD Cab
Mandag kveld besøkte æ Fosen-gutane og dro derfra med hardtop og snorkel. Takk til Bjørnar og Stian og andre ukjente som hjalp til med å sette på hardtoppen. Og takk for handelen og all hjelp fra selger Iver som klarte å gi fra seg verdifulle G-deler for et lite bidrag til "ny" G-wagen. Lykke til, Iver, med nytt prosjekt. Ikke la det bli så mange at du ikke får ferdig noen... :(
Det var stinn brakke i verkstedet til Stian mandags kveld og æ vil tru det utveksles masse verdifull erfaring i de lokalene. Tenk å kunne skru i et slikt miljø. Way to go, gutter. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.058 seconds
Powered by Kunena Forum