Tank alternativer 300GD

More
8 years 2 months ago #7026 by Tommyfn
Ja etter snart 30 år er vel tanken moden for et eller annet. Om det er vedlikehold eller utskifting har jeg ikke bestemt meg for enda. Ny plasttank med monteringssett er knall, men dyrt.

Har noen prøvd plasttank fra båtsjapper? De selger mange forskjellige størrelser, og de er ofte rektangulære. Er man heldig kan det orginale tankarmaturet sikkert brukes. Men er det plass?

Alternativ er å ta ned tanken(e), levere de til sandblåsing og se an tilstanden. Hva bør en tette småhull med? Holder polyester og fiberduk? Drenering i underkant er også ønskelig for å få ut gugg og vann.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 2 months ago #7027 by SGK
Replied by SGK on topic Tank alternativer 300GD
Jeg vet det går an å berge gamle ståltanker, men er ingen ekspert, så andre får svare på det (evt google; ståltanker er det jo flere biler som har)

Et alternativ er å kjøpe flatpakket tank. Sjekk byggetråden til Karlsvogna:

norskgwagen.com/index.php/forum/16-Medle...-bjornar-s-vognskjul

Der er det en snedig løsning, og Bjørnar brukte vel originalt tankarmatur.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 2 months ago #7029 by Roar Sæther
Kurrant å sveise i ståltanken. Grei godstykkelse.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 2 months ago #7031 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tank alternativer 300GD
Hehe ja selvbygg i rustfritt hadde vært fint. Men det er nok forbi mitt kunnskapsnivå :-)

kanskje jeg tar ned tankene og får de sandblåst, så får jeg status. Kan jo fylle diesel i frityrtanken enn så lenge. Har dere mig på trolla da?

Og drenering, bør det sveises inn nippel? Har brukt en del bordgjennomføringer til båt på div annet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds
Powered by Kunena Forum