Hvilke automatkasse passer på 300tdt motor?

More
8 years 5 months ago #6942 by beltespenna
Jeg er ny i gamet og trenger bistand. Har en g wagen fra 86 som er ombygd fra bensin til diesel (300tdt) sitter automat i den i dag, men denne oppfører seg mildt sagt dårlig. Girer på veeeldig høyt turtall, og slurer på høyere gir. 4 trinns kasse. bilen har stått lenge og det ble forsøkt skiftet olje og filter på kasse uten at den har blitt bra. Derfor må jeg nok lete etter ny/brukt kasse. kan noen hjelpe meg med å finne ut hva som passer? eller kanskje noen har kasse å selge meg?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 months ago #6943 by Roar Sæther
Du kan bruke automatkasser fra W123 og fra Gelandewagen 280GE. Har en bra 123 kasse for salg hvis det er int. Siden du har automat fra før, er det grei skurring å bytte.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 months ago #6944 by beltespenna
høres veldig bra ut. det du har er da fra en w123.. hvilke motor har den vært koblet til før? pris? ring meg gjerne på 40227739 når du har anledning

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 months ago #6945 by Roar Sæther
Står på en 617A nå, og har stått de siste 2 åra i en G. Må flytte over medbringer på utgående fra kassa du har. Ellers klar til montering. Olje og filterbytte ser jeg på som obligatorisk ved kassebytte.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.040 seconds
Powered by Kunena Forum