turbo på 300GD, bryter i dashbord, og handbrekk

More
8 years 11 months ago - 8 years 11 months ago #6306 by gunnarbrenne@gmail.com
Hei folkens! Jeg er den stolte eier av en 300GD W460 som har gått på svarte skilter siden -05 og jeg vil ha den på veien etter hvert. Når det et gjort sopp skal det jo sies at dette ikke er en fartskomet... Jeg har en tre liter diesel i denne uten turbo. Jeg har en løs motor i samme str med turbo, og turboen er løs fra motoren. Jeg tenkte å bytte motor, men går det ikke bare å sette turboen på den motoren som står i? Alt annet ser jo helt likt ut, eller er det noen småting jeg ikke ser som gjør at dette ikke vil fungere?

Og en annen ting, jeg har en vridebryter i dashbordet ved siden av nødblinken, når jeg vrir på denne skjer det noe med motorgangen, men hva er dette og hva er funksjonen til denne?

Og jeg skjer med å få laus wire til handbrekk, er det noe inni trommel som holder denne fast eller skal den bare rett ut med rå makt?!?! ...er redd for å bryte noe av...

Alle tips mottas med takk
Attachments:
Last edit: 8 years 11 months ago by gunnarbrenne@gmail.com. Reason: måtte legge til noe

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago #6307 by SGK
Turbo går an å montere, men du må pusle litt for å få til olje tur/retur. Tror det er smart å lese seg opp litt, men er veldig fort gjort å bytte motor. Det er et par forskjeller på motor med og uten turbo, som f.eks oljespyling av stemplene. www.superturbodiesel.com/ har mye bra lesestoff.

Vridbryteren er tomgangsregulator. Det går en wire fra bryteren til gass lenkene oppå motoren. Bryteren brukes typisk på kalde vinterdager hvor motoren går litt ujevnt rett etter start og du vil ha litt turtall uten å sitte med foten på gassen.

Har ikke fiklet så mye med tromlene bak, men anbefaler å ta av trommelen før du prøver å dra ut wire, så ser du sikkert hva som må løsnes.

Lykke til!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.046 seconds
Powered by Kunena Forum