Ombygging fra 350 gd til 300 OM 606.962 ERE

More
9 years 1 month ago #6264 by James-Trond
Hei hei...
Har en sleten 350 gd W463 i bilen nå... (det er røke noen ventil tetninger ++) så oljeforbruket meget høyt...
Har lyst og hive nedi en motor fra en E klasse 3 liter med 177 hk. vet denne har eletrisk styrt diesel pumpe. noen som har info om motor fester, girkasse og om det eletriske er en kurant sak å sette sammen??

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago #6265 by Roar Sæther
Hvor seriøs er du? Har gjort ett par tilsvarende motorbytter, så jeg kan sikkert gi deg noen hint. Forholdsvis stor jobb.

Samme motorarmer, bunnpanne og evt girkasse og dieselpumpe, fra 350'n din. Men du kan oppgradere dieselpumpa til superpumpe, du kan bruke automaten fra 210 bilen med en egen controller.

Det elektriske er ca likt på 606 motoren som på 603 motoren, bortsett fra pumpa og noen små detaljer.

Da har du litt å gruble videre på

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago #6266 by James-Trond
Bytte pumpe til superpumpe? noen eksempler her??
Er det mekaniske pumper uten eletrisk styring??
Det vil jo gjøre det litt lettere..
Tanken var å hente en E klasse i påsken og hugge den for det jeg kan trenge og bruke...
Hvordan stiller BT seg til slik ombygging?? blir jo litt efekt økning.
Takker for alle tips og råd :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 weeks ago #6274 by Roar Sæther
Superpumpe er en ombygd dieselpumpe, som kan levere diesel til ca 600 hk og 900 nm. Krever ingen elektronikk, da den fungerer som en standard mekanisk dieselpumpe. Ca 9K, litt avhengig av løsning du velger.

Hviken type bremser har du foran og bak? Det er interessant i forhold til godkjenning.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 weeks ago #6275 by James-Trond
Tromler bak og skiver uten vent fremme. det er en 1993 mod schulz 350 gd.
:unsure:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 weeks ago #6277 by Roar Sæther
Er rimelig sikker på at du enten må ha ventilerte skiver foran, eller skivebremser bak, for å få det godkjent.

Fullt oppsett til ventilerte skiver foran, koster 16-17K. Kan muligens hjelpe deg med en løsning til ca 9-10K. Alt eskenytt.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 weeks ago #6278 by James-Trond
Hmm... jeg får høre litt med BT om hva de vil ha av info jeg da... Takker for hjelpen så langt plutselig tilbake med nye oppfølgnings spørsmål.... :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.072 seconds
Powered by Kunena Forum