Intercooler og STT

More
9 years 3 months ago #6117 by bimmerc
Intercooler og STT was created by bimmerc
Er det noe å hente ved å installere intercooler til en 300 STT? Jeg trenger mer krefter til å dra rundt 33" hjul. Å skifte utveksling på akslingene er selvfølgelig en mulighet, men vanskelig å finne brukt til begge akslinger. Nytt er ikke aktuelt da det blir for dyrt. Alternativ er å gå ned noen dimensjoner i dekk.
Må opp i over 2000 omdreininger før det er kraft nok til hjulene og det blir slitsomt når man skal krabbe opp skråninger og i vanskelig terreng.
Har sett på sett fra frozenboost.com og synes prisene deres er grei dersom man klarer å få 10-15 flere hester. Noe mindre tror jeg ikke vil hjelpe meg.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #6120 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Intercooler og STT
I følge STT er det ca 10 hk mer med cooler. Om det da bare er cooleren, eller om de da justerer opp pumpa litt til, vet jeg ikke. Ørjan Heggernes kan sikkert hjelpe deg med en etterjustering av pumpa di. Han kan det bra. greit uansett å ha pumpa justert så høyt som mulig. Leverer bedre i lavere turtall da :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #6124 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Intercooler og STT
Takk Roar. Får tenke litt på det

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #6125 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic Intercooler og STT
pirate4x4.no/forum/showthread.php?829-Te...viewfull=1#post18919 Her er en måte å justere opp pumpa på. Ska se om eg finner flere beskrivelser og
www.superturbodiesel.com/std/Thread-IP-F...r-the-MW-and-M-pumps
Denne brukte eg når eg justerte
Last edit: 9 years 3 months ago by Heggernes.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #6126 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Intercooler og STT
Takk, Ørjan! Skal se nærmere på dette når æ får bilen inn i garasjen. Det blir nok en stund til så kanskje venter æ til æ har bestemt meg for intercooler.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #6143 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic Intercooler og STT
Eg har kjøpt vannkjølt IC som skal monteres etter hvert. Men har kjørt uten IC et par år nå. :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.092 seconds
Powered by Kunena Forum