poly innsugspakning for OM606A!? kjøligere luft inn.

More
9 years 5 months ago #5906 by Kodja
hei, nå er jeg ikke så kjent med diesel turbo, men jeg merker jo fort at innsugsluft\ innsug blir jævlig varmt på OM606A'n i G350n... har googla å sjekka litt men finner ingen som leverer innsugspakning i poly.

funksjonen til en slik pakning er at den isolerer innsuget fra varmeoverføringen slik at man ikke varmer opp innsugslufta via metallet i innsuget, før den kommer inn til motoren. antar at det er en fordel på Diesel som på Bensin at denne lufta er kaldest mulig!?

jeg testa dette på Volvo C70 turboen jeg har, der målte jeg en nedgang på innsugsluft-temperaturen med mellom 2-15grader og innsuget i seg selv var knapt varmt etter en skikkelig grisekjøringstur. før jeg monterte poly pakning på den så kunne man ikke ta på innsuget, men etter montering av poly pakning så var innsuget så kjølig at man kunne legge hånda på det uten problem.

har prata litt med firmaet som lager de innsugspakningene til Volvo Turboen og de kunne lage til OM606 også om det kom en ordre på 25-30 stk... så lurer på om det er flere som kan være interessert i akkurat dette??

prisen blir liggende rundt ca 40$ stk. ca det samme som en original pakning. jeg kommer i såfall til å arrangere et gruppekjøp for å få de produsert opp i såfall.

Les litt om pakningen de lager til volvo til sammenligning, men det blir det samme...:
Intake spacers help to isolate the intake manifold from the conducted heat of the engine block. Our spacer is made from heat resistant Aramid Fibers with a nitrile binder. This is a self sealing spacer/gasket with no additional gasket(s) needed. Snabb's exclusive spacer not only blocks conductive heat from the aluminum engine block but is resistant to heat, water, aliphatic hydrocarbons, oil and gasoline. It also has a very high tensile strength of 1500 psi. Specs aside, does it work? YES! Average decrease in Intake air temperature is 15 degrees f but we've seen as high as 25 degree f reduction in IAT's.

Our spacers have a very low thermal conductivity of 0.29-0.38 w/k*m (the thermal conductivity of aluminum is 250 w/k*m) which results in significantly less heat being directly conducted to the intake manifold and therefore lowers the intake air temperature, in turn creating more power.

Features:
Made from 1/8" thick -low thermal conductivity- Aramid fiber composite
Uses stock intake manifold bolts
Does not require the use of additional intake manifold gaskets

Please note that it is imperative that the spacers be torqued down in stages to no more than 15 foot pounds. The spacers may crack or deform if over torqued.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5937 by Torguttorm@gmail.com
Jeg kunne godt tenkt meg et og vet om minst en annen som vil ha 2. Så totalt 3 stk her.

Mvh

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5951 by Heggernes
Eg og kunne tenk meg 1. :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5952 by volvo.power@live.no
ikke at jeg trenger, men kan sikkert tya 2 stk jeg å. en til å bytte den jeg har, pga masse av/på med innsug, samt kjekt å ha en liggende.

å NEI, det er IKKE pga at jeg faktisk tror mdet utgjør noe på effekt. KUN for at det trolig er billigere enn original:)

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.044 seconds
Powered by Kunena Forum