Firkantfeste foran og bak

More
9 years 10 months ago #5629 by Tommyfn
Heihei. Noen som har firkantfeste foran og bak på vogna si? Trenger inspirasjon og tips :-)

Ser vtp selger bak
www.vtp.no/akeeba/index.php?option=com_v...mart_category_id=214

Men det var dyrt. Billigere å få tak i et brukt hengerfeste å sveise i? evt feltvognfeste. Da kan man jo bruke natokroken i et firkantrør og... Hvor selges det receivere løst? Vanlig meterdim på stål passer vel ikke helt?

For å bevare fangeren foran kan man jo sette firkantfeste bak og peise i en sånn her:
www.vikingoffroad.com/rear-winch-carrier-adapter/

Og bruke en vinsjkrybbe som går i slepebolten foran. for å få vinsj foran og bak..

Diskuter !! Få opp aktiviteten på forumet :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago - 9 years 10 months ago #5632 by Roar Sæther
Det er flere som har tenkt på dette, og synes "kjøpt" er for dyrt B)

Hvis det er av interesse, målte jeg innvendig i ett firkantrør på en Jeep, her om dagen. Festet på bilen var 53 x 53 mm innvendig. Da har du i hvertfall målet på standarden B) B) :cheer:

Jeg tenker faktisk 2 fester bak og 2 fester foran. Sveise de inn i fangeren langsetter innfestinga på ramma, slik at kraften rettes babover i ramma. Lurer da på å ha flere forskjellige "ting" å sette inn i disse. Sjakkelholder, stigtrinn, 50 mm kule og selvfølgelig bare blendet ende. Da ser det bra ut når du ikke trenger festet til noe B)
Last edit: 9 years 10 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5643 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Firkantfeste foran og bak
53mm ja.. sikkert lettest å kjøpe ferdig receiver :-) sveisedel.. foran, tenkte du å skjære hull innenfor bolten i fangeren og forsterke bak der? For fangeren tåler sikkert plenty :-)

2 permanente altså? Så det fantes forgrener, så får man to når det trengs.. har og sett for meg mye rart en kan putte i der. Brøyteskjær, forskjellige kroker, vinsj.. sjakkel :-)

Får se etterhvert om jeg finner receivere, kan jo være noen biler på huggern som har B) og finner et brukt hengerfeste og sveise i bak.. vil beholde mitt urørt. Hvordan er det å få godkjent hjemmemekk som hengerfesteegentlig...?

Litt synd å fjerne bolten foran, den er gangster :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.038 seconds
Powered by Kunena Forum