Ny bil. 300td stt

More
10 years 3 months ago #5351 by tordme1
Ny bil. 300td stt was created by tordme1
hei!

Har kjøpt meg en ny Gvogn. 300 stt . 1985 mod.

Den er renovert i polen for en stund siden og deretter kun kjørt her i nord norge!

er faktisk helt rustfri. har letet som bare det, finner NADA. og godt er det!
bilder kommer! beige skinn interiør, orginalt gvogn + fulgte med pajero seter med fjærdemping. fikk med ekstra turbo ekstra ditt og datt, pluss det var bytet topp pakning, mellomaksling, girkasse osv nylig... så lovde bra.


Men! sperrene fungerer ikke!

De er helt slappe, akkurat som de ikke er tilkoblet noe? hva f ....
Systemet er tett, det lekker ikke olje ... lysene tennes ikke når man trekker i sperrene...

Vet ikke hvor langt opp de skal gå, men sammelignet med feltvogn 240gd så går spakene ca halvparten opp. framre sperre spake går ikke like høyt som bakre...

Videre fungerer ikke tank måleren... han sa han brukte å tanke når han hadde kjørt ca 38 mil.....

Tror jeg postet i feil underforum også nå?

Tips mottas med STOR takk!

Blir vell å selge bilen igjen, dama hater den og sier at denne skal vi "faen" ikke ha lenge.
Må vell ta lån til en w463 da. Dere får hyle ut om dere er interessert.
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5352 by KapteinGundersen
Replied by KapteinGundersen on topic Ny bil. 300td stt
Tankmålaren kan vera jordingsfeil på felles jordingspukt. Meiner dette var på torpedoveggen/A-stolpe.

37" 3,0td Hilux
44" 4,2d Land Cruiser 60

På leit etter 460

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5354 by tordme1
Replied by tordme1 on topic Ny bil. 300td stt
Har funnet olje i luftfilterboksen også nå, samt det drypper fra bunnpanna en plass... Noen som har et tips på hvorfor det er olje i luftfilteret?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5356 by Torguttorm@gmail.com
Er ikke olje kun damp fra ventildekslet ? OM 617 motor ?
Tankmåleren da er det vel lurt å sjekke kontaktene under luka under teppet i bak i bagasjerrommet ?
Drypp på bunnpanna, rengjør nøye, bremserens er heelt konge, sjekk om du er så uheldig at det er bakkant motor, (øvre simring på veivaksel) evt rundt dieselpumpa eller oljefiltret,,,

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5357 by tordme1
Replied by tordme1 on topic Ny bil. 300td stt
Det er det store oljebadet i luftfilterboksen! Fylles opp der på 1 døgn.. Var sikkert 0,5 liter olje der idag, og jeg rengjor det senest igår!
Ja om617.

Skal sjekke tankmålerkontaktene!

Lekker ca 3 Stk 20kroninger ila en natt fra bunnpanna ...

:(

Er forresten oljesøl under turbo også

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5361 by Torguttorm@gmail.com
Hm. Det var jo veldig mye olje. Sikkert noen som kan svare bedre enn meg.
Har ikke noe oljebad på mitt filter, har du sjekket slangen fra ventildekslet når motoren går ?

Du kan være heldig at det lekker fra ventildekslet i bakkant for så å renne ned bak på motoren, bare å rengjøre å følg sporet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5362 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Ny bil. 300td stt
Høres ut som heftig gjennomslag i den motoren. Gjør som TGG foreslår. Ta av slangen på toppdekslet, og start motoren. Er det mye eksosfarget damp som kommer opp av det hullet, med motoren igang?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
10 years 3 months ago #5363 by Jagman
Replied by Jagman on topic Ny bil. 300td stt
Heisann,

Sperrehendlene skal trekkes helt opp, og de skal like langt opp! Skjer ikke dette må du sjekke under på aktiviseringsmekanismen (i mangel av et bedre ord...) om det er noe åpenbart det henger i.

Mekanismen er enkel, men ganske utsatt for skitt og skade, eller feilmontering av kjappe polakker ;) .

Når hendlene kan opereres som de skal, skal sperrene virke, og gjør de ikke det, må sylindrene på akslingene kanskje justeres i sideretning...

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5367 by tordme1
Replied by tordme1 on topic Ny bil. 300td stt
Hei alle!

Kommer masse eksos ut toppdeksel slangen. Oljepåfyllingslokket flyger av når man legger det oppå.

Vil takke for all tilbakemelding fra dere!
Bilen skulle være "som ny" og 100% strøken....

Her lekker det olje fra turbo, i luftfilterhuset, gjennomslag i motor, ingen sperrer fungerer, tankmåler defekt, varsellamper funker ikke og varmevifta uler stygt + spylevæske tanken lekker som en sil...

Kjedelig ...ja! Er bilen verdt 80k? Nei..

Jeg har vært i kontakt med selger (kjøpte jo bilen fredagskvelden) å vi har blitt enig om at jeg hever kjøpet,

Han er 75 år og veldig lei seg, han sa han visste ikke noe om dette....
Flaks at selger ikke er vanskelig.


Men jeg skal finne meg en annen G.. Står en 461 lang sort på SVOLVÆR på finn. 290 diesel.

Hva tror dere om den?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
10 years 3 months ago #5368 by Jagman
Replied by Jagman on topic Ny bil. 300td stt
461 290; Gå meget nøye etter i sømmene for mulig rust! Sjekk også vanlige tekniske ting og tang, som kan være ignorert. Ellers er dette en fantastisk bil som du bare trenger å skifte olje og bremseskiver på, så varer den evig :)

Har en slik og har bare godt å si, pluss at det er den bilen fruen foretrekker(!!) Stødig og solid, rett frem å kjøre, no nonsense!!

Er den i god stand, så løp og kjøp!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.065 seconds
Powered by Kunena Forum