300gd trøbbel i kulda

More
10 years 4 months ago - 10 years 4 months ago #5246 by Tommyfn
Ja nå ble det kaldt her. Var vel ned mot 15 minus. Bilen starta fint, men etter litt kjøring stoppet den litt etter litt (akkurat som om filteret var tett). Så jeg bytta grov og finfilter, pumpet frem diesel og starta opp igjen. Da gikk den i 2 minutter. Nå sliter jeg med å pumpe diesel frem med håndpumpa.. føles ut som det er vakum i systemet. Bilen har jo vært kjørt med frityr før, kan det være dritt og lort som tetter bak ved tanken? Er det mulig å drenere, eller bytte filter bak? Ganske sikker på at problemet ligger i at jeg ikke får nok diesel frem fra tanken. Flere som har vært plaget med dette?

87 mod 300gd
Last edit: 10 years 4 months ago by Tommyfn.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 months ago #5249 by nielsa
Replied by nielsa on topic 300gd trøbbel i kulda
Høres jo ut som et klassisk tilfelle med dritt i tanken dette. Du bør nok uansett starte med å ta en skikkelig rengjøring av tanken. Enklest å få til hvis du tar den løs.

Lykke til :)

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 months ago #5250 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic 300gd trøbbel i kulda
Hvordan gjøre dette enklest mulig da? Er jo ca 70l diesel på. Kommer jeg til den silen igjennom luka i bagasjerommet? Kan jeg gjøre rent ved å dra opp armaturet derfra? Aldri rørt en tank i mitt liv jeg.

Det går vel å lage seg en midlertidig tank og, bare så jeg får kjørt den hjem? :p

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 months ago #5253 by nielsa
Replied by nielsa on topic 300gd trøbbel i kulda
Helt greit å henge en 5 liters dunk med diesel i maskinrom og koble slange på fødepumpa som du stikker opp i dunken. Mange som har kjørt langt på den løsningen.

Har liten erfaring med metalltank men mistenker at den bør ut for å gjøres ren. Sitter en tappeplugg i bunn av plasttank men usikker på ståltanken.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 months ago #5255 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic 300gd trøbbel i kulda
Ok. Ja jeg har laget meg ei colaflaske jeg skal bruke, er ikke så langt hjem heldigvis. Så får vi ta tanken når jeg har fått den hjem :-)

Skal gjøre et forsøk ikveld. Takk for svar.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 months ago #5260 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300gd trøbbel i kulda
Vist du har diesel tank så kan du ta av lokket som er under teppet i bagasjerommet. Der kommer du til slangene og tank armaturet. Et flatt skrujern og en hammer så klarer du å skru ut armaturet og ta den ut og rengjøre.

Mvh Ørjan

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 months ago - 10 years 4 months ago #5262 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic 300gd trøbbel i kulda
Høres bra ut. Da går det jo kanskje å ordne uten å tømme og løsne tanken.

Henta bilen idag når det ble noen plussgrader, da funket det smertefritt. Så det må være noe frityr og lort som ligger og klumper seg baki der...

File Attachment:


Sånn så den ut. Rakk ikke rengjøre inni tanken, drar på havet imorgen så. Nyttårsprosjekt :P
Last edit: 10 years 4 months ago by Tommyfn.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5415 by pehan
Replied by pehan on topic 300gd trøbbel i kulda
Sånn var min tank også. Ta ned tanken og gjør den rein. Vaske godt, og ha på et middel som dreper dieseldyr.

Går fort å ta ned tanken og vaske den, og så får du sjekket slanger og koblinger og slikt i samme slengen. Samler seg gjerne litt dritt oppå tanken.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5417 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic 300gd trøbbel i kulda
Hørtes lurt ut. Har kjøpt ei drillpumpe for å få ut siste rest. Men venter på vann i hageslangen jeg... funker etter at jeg gjorde sila ren, men forfilteret fylles fort opp... så blir tanksjau når varmegradene kommer :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.042 seconds
Powered by Kunena Forum