Brukt 350td motor, hvor får jeg tak i det?

More
10 years 6 months ago #5104 by Josruu
Fattern har en g350td som plutselig har begynt å bruke MYE olje. Så litt over her i dag og når jeg tar av oljeånde røret som kommer ifra toppdekselet så er det skikkelig trøkk opp der.... Lover ikke bra for stempelringer....
Skal ta en lekkasjetest på den men er vel ganske sikker på at det blir motorbytte på den. Noen som vet hvor det kan lønna seg å sjekke litt? Fant ingenting med ett raskt søk på finn eller ebay.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5105 by nielsa
350 motoren har et litt rufsete rykte. Har selv vært i samme situasjon og byttet da om til en OM603-300TD fra en W124. Disse motorene finnes i bøtter og spann. Motorene er helt like utenpå og du flytter da over alt utstyr fra 350 motor inkl oljepumpe.

Står litt om problemene her:
www.pointedthree.com/disc/forums/showthr...elsa&highlightmode=1


Lykke til !

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5106 by Josruu
Takk for svar!
Når du byttet til 300 motor, så flyttet du over ALT fra 350 motoren? Da ble det vel heller ikke noe problem med slanger, ledninger osv?

Tenkte på å ta en lekkasjetest bare for å være helt sikker på det er stempel ringer e.l som har feilen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5107 by nielsa
Fosen gjengen med Bilkar i spissen som gjorde jobben. Godt mulig at de tar flere sånne oppdrag. Motorene er i prinsippet identiske utvendig. Alt passer.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5109 by bilkar
Som Nielsa sier er det et alt.
Vist ikke har jeg en "ny" 350 motor. Det vil si den er gått 100"km etter overhaling og ny topp. Står i bil å kan prøves, tar også jobben med bytte om du vil.

mvh
Stian

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5110 by Josruu
Skal ta en sylinderlekkasje test til uka for å dobbeltsjekke.
Hvor mye hadde du tenkt å ha igjen for motoren? Og har du papirer på hva som er gjort? Bytter gjør jeg selv.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #5112 by robbertu123
Hva med 0m 606 177 hk fra e klasse og bruke pumpe og g deler fra om603 gamle 350.

www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/mer...c624&previousPage=lr

ut av ingenting, kommer ingenting.
Last edit: 10 years 6 months ago by robbertu123.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.049 seconds
Powered by Kunena Forum