Beste oppgraderinger til G w460

More
10 years 8 months ago - 10 years 8 months ago #4945 by Audun Enduro
Ser ut som min fars kjøp av gelendewagen til vårt far/sønn prosjekt går i boks:-) Vi har kjøpt(99% sikkert) denne: www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43606036

Så det jeg lurer på nå er hva er de oppgraderingene som gir mest valutta for pengen, og hva er det så man vikrelig vil merke en forskjell på å oppgradere ?

Motor har vi tenkt på, men på lang sikt. Lyst på om603 med 6.0mm pumpeelementer og 5 trins manuell fra sprinter.

Dette er det vi har tenkt:

-Fjerne alt av karoserirust
-Kjøpe plastikk innerskjermer
-Rette opp alt av små plukk, som dørslark, løse håndtak osv
- Ekstra lydisolering(om mulig)

Takker for alle svar
Last edit: 10 years 8 months ago by Audun Enduro .

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #4950 by Roar Sæther
Dette ser jo ut som ett fint objekt, som lar seg redde fra bensindøden :P 603A er vel kanskje den beste motoren for en tilårskommen G, og med oppgradert pumpe vil den bli helt perfekt. Jeg tror jeg hadde byttet til 7,5 mm elementer når jeg førstbetalte for jobben, men det er nå min mening :) Husk at det finnes Sprinter 5 trinns kasser som egentlig er 4 trinns med ett ekstra lavt førstegir. Kjekt til sitt bruk, men er det det dere vil ha?

Hjul og heving, er det interessant å bruke tid og penger på? Skal vogna brukes til offroad, eller bare på asfalt? Turbil, kanskje? Takgrind og snorkel ser bra ut, og er helt essensielt til det de er beregnet til. Lydisolering er gjerne velbrukte timer og penger.

Gleder meg til å følge dette prosjektet :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #4955 by Audun Enduro
Planen er en bil for å kjøre rundt med ski/sykkler som må være ok på veien(motorvei langkjøring ), men senking og lavprofil dekk er uaktuelt. Litt offroad egenskaper er kult å beholde, så det må vel bli et kompromi mellom offroad og asfalt.

Hvis det ikke er optimalt med sprinter kasse, noen som har anbefalinger på gearkasse ved om 603a ombygging? Må være enkelt å sette inn :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #4956 by Roar Sæther
33 x 12.5 -15 med 30-50 mm heving, Koni dempere, og da med 603A med "vanlig" 5 trinns kasse. Kassa gjerne modifisert med M5 clutch og trykkplate, for å unngå sluring på clutch. Pumpe fra Gøran i Sverige med 7,5 mm elementer, 140 cc g litt større turbo. Ikke mye større, men litt.

Cool Cruiser med rette prestasjonene og rette looken B) Clean, og ikke noe tull :woohoo:
The following user(s) said Thank You: Heggernes

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 months ago - 10 years 4 months ago #5285 by Tommyfn
Skjer det noe her? Spent på om det blir 603 :-) Drømmer om det selv.. hørtes ut som planene gikk i rett retning ivertfall. støtter roar sine forslag over. Kjører selv 33x10.5 km2 helseipet, og synes ikke de støyer noe ekstra i forhold til mine gamle gatedekk. Ser jo bra ut også B)
Last edit: 10 years 4 months ago by Tommyfn.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.044 seconds
Powered by Kunena Forum