Div. spørsmål. Gwagen 81 mod feltvogn

  • gn00b
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
10 years 8 months ago #4935 by gn00b
Heisann! Har egentlig skrevet dette på et annet forum også, men fant endelig registrering her også så jeg tankte at jeg kunne spørre spørsmålene mine på en forum som er gwagen relatert :)

Jeg er snart eier av en gelandewagen(feltvogn/exmilitær) 1981 300 turbo diesel.
Jeg har 0 erfaring med å mekke på biler(eller noe som helst egentlig), men jeg vil påstå at jeg lærer fort, og forstår tekniske ting om jeg studerer de. + at jeg er såpass heldig at jeg har en kamerat som er mekaniker i forsvaret(mekker ofte på gwagen)

Bilen skal hentes til helgen, kommer kanskje bilder her når jeg har hentet den

Mine spørsmål er:

Har hørt at setene er helt foreferdelige? Hva slags seter passer i denne bilen uten noe særlig modding? tenker da fra andre bilmerker/modeller(?)
Jeg bor i Krsand, så det er vell kanskje litt begrenset med deler osv. her nede.

Bilen er registrert med 240 motor, men det har blitt satt inn en 300 motor + turbo intercooler.
Hvordan går jeg frem for å få den registrert lovlig med 300 motoren? andre som har vært borti liknende situasjoner?
Karen jeg kjøper bilen av sier at det bare må byttes bremsecaliper og bremseklosser
Bilen gikk forresten rett gjennom eukontroll, men da har de visst ikke merket at det er en annen motor i bilen(er vell ikke veldig lett å se da det bare er sylindervolum som er annerledes)

Hvem må jeg eventuelt ta kontakt med?

Andre tips til hva jeg burde se etter av skader og slitasje?


Denne tråden kommer nok til å fylle seg opp med spørsmål etter hvert

Mvh Gn00b, Kristiansand

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 8 months ago #4943 by pehan
240 militær er normalt 4-sylindret, mens 300 er 5 sylindret, så de må ha vært rimelig blinde/ekstremt kule for ikke å ha lagt merke til den forskjellen. Bilhallen i Kristiansand?