Div. spørsmål. Gwagen 81 mod feltvogn

  • gn00b
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
10 years 8 months ago #4935 by gn00b
Heisann! Har egentlig skrevet dette på et annet forum også, men fant endelig registrering her også så jeg tankte at jeg kunne spørre spørsmålene mine på en forum som er gwagen relatert :)

Jeg er snart eier av en gelandewagen(feltvogn/exmilitær) 1981 300 turbo diesel.
Jeg har 0 erfaring med å mekke på biler(eller noe som helst egentlig), men jeg vil påstå at jeg lærer fort, og forstår tekniske ting om jeg studerer de. + at jeg er såpass heldig at jeg har en kamerat som er mekaniker i forsvaret(mekker ofte på gwagen)

Bilen skal hentes til helgen, kommer kanskje bilder her når jeg har hentet den

Mine spørsmål er:

Har hørt at setene er helt foreferdelige? Hva slags seter passer i denne bilen uten noe særlig modding? tenker da fra andre bilmerker/modeller(?)
Jeg bor i Krsand, så det er vell kanskje litt begrenset med deler osv. her nede.

Bilen er registrert med 240 motor, men det har blitt satt inn en 300 motor + turbo intercooler.
Hvordan går jeg frem for å få den registrert lovlig med 300 motoren? andre som har vært borti liknende situasjoner?
Karen jeg kjøper bilen av sier at det bare må byttes bremsecaliper og bremseklosser
Bilen gikk forresten rett gjennom eukontroll, men da har de visst ikke merket at det er en annen motor i bilen(er vell ikke veldig lett å se da det bare er sylindervolum som er annerledes)

Hvem må jeg eventuelt ta kontakt med?

Andre tips til hva jeg burde se etter av skader og slitasje?


Denne tråden kommer nok til å fylle seg opp med spørsmål etter hvert

Mvh Gn00b, Kristiansand

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 8 months ago #4943 by pehan
240 militær er normalt 4-sylindret, mens 300 er 5 sylindret, så de må ha vært rimelig blinde/ekstremt kule for ikke å ha lagt merke til den forskjellen. Bilhallen i Kristiansand?

Det er masse forskjellige seter som passer inn, med større eller mindre grad av mekking som må til. I en ex-militærbil, er det kanskje ikke så viktig å holde alt originalt, og da står du veldig fritt: Seter fra Vito, seter fra andre mercedes modeller. Her er noen lenker jeg har samlet om det emnet:
www.pointedthree.com/disc/forums/showthr...ghlightmode=1#M32058
pointedthree.com/disc/forums/showthread.php?tid=17151
www.pointedthree.com/disc/forums/showthr...ction=search#M158428
no.bildelsbasen.se/?link=list&ggl=s16&se...1&vc1=121&pc1=115&vc [0]=121110100&vcx=1604&pc[0]=115104110
www.gwoa.co.uk/node/8063

Hvor i Kristiansand holder du til?


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 8 months ago #4946 by ErikT
Jeg satt inn brukte ASS seter fra sivil G i min feltvogn og det var bare bolt on. Men du må bytte rundt setene, dvs fører til passasjer og vice versa. Det pga varmeapparatet mellom setene.
Bruker du fører på fører sliter du med justeringen av setet.

Det er vel folk som har satt inn V40 i sivile G og det er mulig slike også passer i feltvogn. Men da bør du vel være beredt på å ofre varmeapparatet mellom setene.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.040 seconds
Powered by Kunena Forum