Tette transferkasse 460

More
14 years 4 months ago #489 by oleK
Tette transferkasse 460 was created by oleK
Hei
Etter litt banning og masse skruing ligger det en tre mellomakslinger og en transferkasse på garasjegulvet hentet fra "reserve g'en" min.
Planen er at alt skal inn i hoved g'en intil videre. Har vært plaget med endel vibrasjoner (både lyd og vibr. i transferspake). Alt dette har vært roligere på den andre g'en.

Det eneste er at på den transferen som er tatt ut lekker det litt olje fra den bakre akselutgangen. Tetteringer er nå bestilt og det meste ser ganske greit ut.
Men så et spørsmål: I både forsvarets og MB verksteds håndboka er det beskrevet at flensen skal varmes til 120-140 grader før den tres på. Noen som har erfaring på dette? Kan jeg eksmpelvis gjøre den skikkelig rein, snike meg inn på kjøkkenet og bruke konemor sin komfyr på 150 grader i en halvtime, eller er dette faånyttes? noen som har andre løsninger. Eller trenger jeg kanskje ikke varme i det hele tatt hvis jeg bruker en hammer og stor nok kopp og dæljer løs?

Akslingene som blir plukket av, blir tatt med til Oslo ved neste anledning og forsøkt balansert.
btw: Alle snakker om balansering av akslene ved vibrasjoner. Men hva med det store loddet som sitter fremst på den bakre akselen, kan det også være i ubalanse?

mvh
Ole Kriatian Volden
Mosjøen

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.033 seconds
Powered by Kunena Forum