El. Problem

More
10 years 10 months ago #4630 by Tisleidøl
El. Problem was created by Tisleidøl
Div elektriske inst. kutta plutselig ut. Men ingen sikringer og gått. Finner heller ingen smelta ledninger eller noe som peker mot problemet. Er blinklys, tankmåler ++ som ikke funker lenger. Noen forslag til hva, hvor jeg skal lete. Er litt fuktig inni der men skulle tro da at sikringer ville tatt kvelden?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago #4631 by maelling
Replied by maelling on topic El. Problem
Dobbelsjekk sikringene. Har du den orginale typen, kan du lett lures til å tro at sikringen er fin, mens den egentlig er gåen i den forstand at det er irr og annet som kan hindre kontakt. Styret med disse sikringene fikk meg til å gå over til flatstift-sikringer. Alternativ er å finne sikring av kopper (?) lurer jeg på, som er bedre varianter enn de orginale. Prøv å rugg litt på alle sammen og se om noe våkner til live.

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago #4632 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic El. Problem
Har prøvd det og byttet til nye men med lite hell. Upraktisk å kjøre uten blink og tankmåler:)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago #4634 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic El. Problem
Jording er alltid kjekt å sjekke når sånt skjer. Men enig med Martin, angående sikringen. Evt sjekk om noen av ledningene kan ha hoppet av på baksiden av sikringsholderen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago - 10 years 10 months ago #4638 by maelling
Replied by maelling on topic El. Problem
Sjekk kretsen til sikring 12. Når jeg ser på koblingsskjemaet, henger blinklys og tankmåler sammen virker det ut som, sammen med horn muligens. Mine vindusheisere henger på 12'ern, og jeg har merket at når jeg blåser den sikringen, går blinklys og tankmåler etter det jeg husker. Bruk multimeter over hele kretsen og følg strømmen fra sikring til dit ledningene går. Jeg har måttet drive "reverse engineering" tidligere ved å pelle alt fra hverandre. Det kan være eneste måten å finne ut av ting på, om sikringene er i orden.

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 10 years 10 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.046 seconds
Powered by Kunena Forum