Luftkjølt og vannavkjølt Intercooler..

More
11 years 2 weeks ago #4535 by smily
Skal foreta motorbytte på 300GD - fra ordiner 88HK til orginal 125HK OM617A. Tenkte å montere intercooler samtidig.

Har ikke erfa med intercooler, så er det noen som vet forskjellen på luftkjølt kontra vannkjølt? Hva anbefales?

Noen som vil dele bilder av montering?

Veldig takknemmelog for hjelp! :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4538 by Roar Sæther
Sjekk ut tråden til Bjørnar Karlsen eller Kevin (Armbruster guden) Der finner du bilder av innstallasjonene av vannkjølt cooler. Sjekker du tråden på min gamle G, så ser du er greit oppsett på luftkjølt cooler. Benzgreen kommer også med en vannkjølt cooler i de nærmeste ukene, som er verdt å se på.

Utifra de erfaringene jeg har gjort og lest om så langt, er vannkjølt cooler best. Jeg går for det på de to vognene jeg bygger til meg selv :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4542 by smily
Tusen takk for tips! Verdsettes umåtelig mye :) :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4543 by smily
Og bilder ville gjort susen.. Da slipper man å finne opp hjulet på nytt...Så tusen takk for alle tips.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago - 11 years 2 weeks ago #4550 by Roar Sæther
Så litt mer detaljert for forståelse :cheer:

Hvis du går inn på "Medlemmense biler" og finner tråden "Vogna mi". Der finner du bilde av luftcooler i G. Har ikke flere bilder ute, men kanskje jeg kan finne noen på Photobucket.

Samme sted finner du "Bjørnars Vognskjul" og på side 21 og utover finner du bra bilder og beskrivelse av vannkjølt cooler og diverse.

Samme sted igjen, og "01x Armbruster" og fra side 23 og utover finner du også bilder av vannkjølt cooler og Downpipe.

Ca det du trenger av bilder så langt :cheer:
Last edit: 11 years 2 weeks ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4551 by smily
Umåtelig STOOOR Tusen takk for tipsene! :) Dette var helt "helmax"!! :) Her har jeg mye å "kose" meg med.

Da er det bare å planlegge inntil lommeboken sier ja... B) Motorbytte blir først på juli.
Reiser til Thailand 1. juni. Har nybygget hus der som skal inspiseres og innvies.. B) :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4556 by smily
Du verden for en super motor (les power) du har laget i vogna di. Ser jo helt fantastisk ut dette! :)

Denne får du nok mye oppmerksomhet/anerkjennelse for.

Håper jeg får anledning til å se den på nært hold - prøvetur en gang. Hadde vært gromt! B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4558 by Roar Sæther
Har ikke den vogna lenger, dessverre, men det er en ny, vassere en, i planene B)

Du må passe på å få med deg Landstreffet i august. Der får du mulighet til å kikke og sitte på med ganske gromme vogner :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago #4560 by smily
Takker for invitasjon. Jau, det hadde vært skikkelig artig. Skal se hva jeg får til, må ha familien med på den planleggingen.. :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.055 seconds
Powered by Kunena Forum