350 gd

More
11 years 2 weeks ago #4513 by kurtpet
350 gd was created by kurtpet
Noen som har erfaring med 340 gd aut modeller fra 97 som er bygd på eldre rammer av fjeldseth auto ?
Fungerer dette bra ?Noe spesielle ting å se etter vedet evt kjøp ?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4514 by Arnulf
Replied by Arnulf on topic 350 gd
min er fin og bra, bare normal slitasje reparasjoner. motor og gir fra 94 da... jeg irriterer meg grenseløst over utvekslingen i akslingene

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4515 by nielsa
Replied by nielsa on topic 350 gd
Sjekk ramme for rust. Sjekk fjærfester, støtdemper og hyttefester. Kan bli rustne på gammel ramme. Ellers er jo 350 motoren et lite eventyr og bør sjekkes nøye før kjøp.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago #4516 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 350 gd
Ta deg tid til å sjekke at alt virker. Vri og slå på brytere, og ikke ta det selger sier for god fisk. Det trenger ikke å være usant det selger sier, men ingenting er bedre enn å sjekke ut alt selv. Det som ikke virker, koster sikkert litt å kjøpe eller reparere, og det er ofte godt grunnlag til pruting.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago #4519 by kurtpet
Replied by kurtpet on topic 350 gd
takker.Jeg har som sagt en gd 300 med gearkasse problemer.Gerkassa står nå låst i 5gearet virker det som.Gearspaken går å bevege sideveis men ikke i gearposisjon.Samtidig ser jeg at den ikke lar seg sette i lavgear heller.
Har du noen diagnose på dette ?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago - 11 years 1 week ago #4520 by Arnulf
Replied by Arnulf on topic 350 gd
blandet med en annen tråd på et annet forum gitt ;)
Last edit: 11 years 1 week ago by Arnulf.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago #4522 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 350 gd
Legg deg under vogna, og finn det ene av de 3 stavene som står i gir posisjon. Det er det eneste staget som kan vries den ene, eller den andre veien, med litt makt. Hvis du kikker oppunder girspaken, ser du at ett av de 3 flattjerna står forover eller bakover i forhold til de 2 andre. Det som er ute av posisjon, er det som skal vries tilbake. Men det er best å vri direkte på hendelsen på kassa, ikke på staget.

Skjønte du den? :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago #4523 by kurtpet
Replied by kurtpet on topic 350 gd
takk ! det viste seg at foringa på den bakeste staget inn på gir kassa hadde sklidd ut av sitt lage!.Nå er den presset på plass.satte staget slik du sa .Alt funker !
Tok å smurte glidebolten som jeg fikk tips om også,så nå går girskiftinga som smurt !
Ser det er litt slakk i foringene til overføringsstagene.mulig jeg skifter dem.
Men tusen takk for tipsene skal dere ha ! :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.048 seconds
Powered by Kunena Forum