org turbo vs stt

More
11 years 1 month ago #4449 by Fjærhaug
org turbo vs stt was created by Fjærhaug
Ser at vtp har fremre eksosrør til STT turbo... vil dette passe til en org. turbo ? Hva er forskjellen her? Og er det noen som kan gi meg en forklareing på orginal bunnskru bunnpanne kontra STT bunnplugg. Er det en sats på STT kittet for tilkobling i samme hølet? kikket litt på tegninger fra monteringsanvisning STT kit og det ser ut til at det er en form for tilkobling i tappehullet. Noen som har dette og kan enten forklare det for meg evt. sende et bilde ... (driver fortsatt å planlegger turbo montering på min gamle G)

-89 300GD SWB Ålesund

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4452 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic org turbo vs stt
Du bør ikke bruke det orginale STT eksosrøret etter turboen. Prøvde dette en gang, og endte med å kappe hele driten i biter og sveise det sammen igjen, før jeg kunne bruke det. Ble ikke bra da heller. Såfremt du får med downpipen med 617A motoren, er det relativt greit å bygge videre bakover fra den.

Oljereturen på STT, er en banjokobling i det orginale tappehullet. I enden av skruen til banjoen er det så satt inn en tappeskrue, slik at du slipper å skru ned alt for å tappe olje. Fra denne banjokoblingen går det et 22-25 mm rør under bunnpanna til høyre side av motoren og opp mot turboen.

Fornuftig gjort, til en ettermontering å være, og kun mulig siden det er såpass stor tappeplugg på 300 diesel i G.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago - 11 years 1 month ago #4456 by Fjærhaug
Replied by Fjærhaug on topic org turbo vs stt
Takker for svar.. kikket på tegningene men det ser ut til at jeg må lage en hjemme konstruksjon på bunnpluggen.. hvis ingen har delene liggende... hadde vært så mye enklere.. har orginal turbo , men ikke noe eksos rør. Skulle hatt en stuss av 617A røret da skjønner jeg... det må da ligge noe slakt av gamle STT/617A motorer vel. Noen som har noe gamle deler av olje retur liggende så gir jeg gjerne noen kroner for det.

Takk for tipset Roar (Ps har du fortsatt cab'en for salg? Skal til kragerø om 2 mnd..kanskje tatt en titt)??

-89 300GD SWB Ålesund
Last edit: 11 years 1 month ago by Fjærhaug.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4458 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic org turbo vs stt
Har cabben enda, men lurer på om den forblir i mitt eie en stund til B)

Men ett besøk er alltid morro. Har 5-6 G vogner på tunet akkurat nå, så noe kan vi sikkert sparke i dekka på :)

Hold meg oppdatert på dato, så finner vi på noe.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.052 seconds
Powered by Kunena Forum