Rust og bremser på 463

More
11 years 2 months ago #4261 by IAD
Rust og bremser på 463 was created by IAD
Hei,

Har blitt advart om at rusta i skjøter bak og i forbindelse med frontrute på Gwagen er så og si umulig å utbedre. Hvilke erfaringer har dere med dette når det gjelder W463?

Er det trommelbremser bak på W463?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4262 by nielsa
Replied by nielsa on topic Rust og bremser på 463
Rust på 463 er ikke noe stort problem hvis det tas i tide. HVerken frontrute eller bakhjørne.

Disse bilene er veldig godt beskyttet. Tror vel ikke jeg har sett noen biler som som er bedre beskyttet.

463 leveres både med trommel og skiver bak. Mener at verstingene mhp HK har skiver bak. Min G350 har tromler bak.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4267 by IAD
Replied by IAD on topic Rust og bremser på 463
Det betyr at det er best å styre unna biler som har påbegynt rust på disse steder? Kan kanskje tyde på dårlig vedlikehold?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #4268 by maelling
Replied by maelling on topic Rust og bremser på 463
Generelt er jo rust et tegn på dårlig vedlikehold. Spyler man biler etter hver gang man har vært ute på tur på saltlaken, og sørger for grundig polering om sommern, og oppbevarer bilen i garasjen, er sannsynligheten større for at bilen er bedre bevart etter 15 år. Men rust kan også skyldes skade en gang i tiden som er rettet opp, eller det kan være at man ikke har gjort noe med rust som likevel har dukket opp og som får utvikle seg. Rust er aldri noe problem så lenge man tar det med en gang før det får utvikle seg. Dernest må man gjøre en god nok jobb når man først gjør noe med det, ellers går det 1-2 sesonger og det er tilbake.

Ingen rust er umulig å utbedre, men det tar så sinnsykt mye tid å gjøre det helt perfekt.

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 11 years 2 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4270 by IAD
Replied by IAD on topic Rust og bremser på 463
Da ble jeg beroliget, viste en annonse til en kamerat og han anbefalte meg å holde meg unna Gwagen, men jeg mistenker at han tenker på 460 bilene. Jeg er ikke bekymret for rust, dersom jeg bare kan stoppe det, med for eksempel sandblåsing, og behandling med et eller annet stoff. Han mente at dersom rusta var kommet i skjøtene var det umulig å stoppe. Kan leve med at bilen ikke er strøken frem til jeg for penger til en ordentlig lakkering, da skal jeg sjekke litt mer rundt denne bilen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.044 seconds
Powered by Kunena Forum