intercooler

More
11 years 5 months ago #3908 by Fjærhaug
intercooler was created by Fjærhaug
Noen som har noen gode forslag til egnet intercooler til 300gd... har forstått det slik at det er gunstig med en som har inn og ut på samme side... tips om hjemmesider som selger taes imot med takk.

-89 300GD SWB Ålesund

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3909 by nielsa
Replied by nielsa on topic intercooler
Intercooler funker bra og er rimelig enkel å montere på en 460. Du må kutte litt i innerskjerm for å tre rør forbi men ikke noe stort problem.

wwww.summitracing.com
www.frozenboost.com

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3910 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic intercooler
Ellers er det rimelig, og god service hos www.klracing.se

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3913 by Fjærhaug
Replied by Fjærhaug on topic intercooler
overasket over hvor billig det faktisk er ..

-89 300GD SWB Ålesund

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3914 by nielsa
Replied by nielsa on topic intercooler
Intercooler er veldig bra saker.

Du får mer effekt, mindre forbruk og bedre kjøling.

Det varierer sikkert fra bil til bil men for min 461 med en 603A ble det veldig stor forskjell.

Går som en kule med IC og jo varmere motor blir jo bedre går bilen. Det betyr at jo lenger motbakke jo bedre går det og det er litt rar følelse. I 463 med 603A uten IC er det akkurat det motsatte som skjer. 461 er som en vårkåt fole på toppen av bakken og 463 er som en gammel bryggerigamp.

Det jobbes jo mot IC i 463 også men her er det ikke plass til luft til luft IC og det gjør ting litt mer komplisert.

anbefales.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4473 by Stianwaloer
Replied by Stianwaloer on topic intercooler
Interesting....
Nå har jeg et vannkjølt IC-kit liggende klar til montering på min W460LWB. Der er både inn- og uttak på samme side (dvs på sjåførsiden). Det blir jo litt slanger og ledninger +++ siden dette skal bygges inn i fronten foran radiatoren. Har tatt ned hele fronten, ut med radiatoren og målt og klødd meg i hodet. Det siste jeg så var akkurat det med inn- og uttak på IC-radiatoren. Har det noe effekttap i at slangene fra IC-radiator til Innsug over turbo må bli en liten meter? Noen som har vært borti det det samme?
OG med det samme jeg er innom temaet IC, er det noe annet man bør justere når man slenger på IC på motoren? Det er forøvrig en relativt vanlig, sliten OM617 som står i bilen.
-Stian-

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4475 by nielsa
Replied by nielsa on topic intercooler
Vet ikke helt om jeg forstår deg helt rett.

Du skal vel ikke ha slanger fra IC radiator til innsug motor men til vannnkjølt IC? LEngden på disse slangene spiller liten rolle. Du har vel en sirkulasjonspumpe som skal sirkulere kjøleveske gjennom slanger , IC og radiator?

Du monterer bare radiator til IC foran vanlig radiator , god plass der på en 460.

JEg er ikke så langt unna en oppstart selv på et lignende prosjekt. SKal legge ut noen bilder etterhvert.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4477 by Stianwaloer
Replied by Stianwaloer on topic intercooler
Jau, du har helt rett. Slangene går til den vannkjølt IC`n.
Ser at jeg må flyte radiatoren en liten tomme bakover for å få plass til kjølevifta til IC-radiatoren, men tenker det skal være grei skuring. Dersom hvis du har bilder av prosjektet ditt må du legge ut slik at det kan sammenlignes! :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4484 by nielsa
Replied by nielsa on topic intercooler
Hvis du skal bruke bilen på vei kan du droppe vifte uten at det gjør noe. Du slipper da å flytte radiator.
Hvis den skal brukes mest offroad så er jo vifte på sin plass. Blir lite fart som kjøler da.

Du kunne jo kanskje montere uten vifte først og teste.???

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.063 seconds
Powered by Kunena Forum