30 år og rusten er i ferd med å seire...

More
11 years 7 months ago #3693 by GunnarC
Nå har jeg hatt min kjære GD 300 i 22 år, og drøyt 300 000 km. Den blir veteran 1. januar. Men - EU kontrollen avdekket mer rust enn godt var. Kyndig hold sier at dette kan koste tyve til femti tusen, med utsikt til mer siden... Men mekanisk er bilen helt fin, automat, ingen turbo, glassfiber dieseltank,

Nå er jeg riktig i villrede om veien videre. Selge som delebil er siste valg, skulle så gjerne gitt den et lengre liv som veteran. Noen som har erfaring med større sveisejobber i øst-europa? Satt nytt karosseri på gammelt chassis? Annet? Tanker mottas med takk! Til og med kjøpstilbud...

Gunnar

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3696 by ro4919
Du kan jo kontakte denne karen, han er norsk...

www.jancarfactory.com/

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3699 by GunnarC
Takk for svært interessant tips! Nå har jeg på det nærmeste bestemt meg for å få sveiset det nødvendigste for EU-kontrollen her hjemme, og så se på muligheten for en "ny ungdom" på litt sikt. Tar definitivt kontakt med denne Krakevik imorgen :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3700 by ro4919
De tar også interiør, virker skikkelig. Fin bildekolage han har for skrytearbeid..

Bra du ikke lar en "Legendewagen" bli til jord.... eller spiker da... :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3701 by GunnarC
Nettopp! Og det er ikke bare "en" Gelandewagen men vår trofaste sliter gjennom mer enn tyve år. Spiker... grøss.

Fint arbeid, å dømme etter bildene, ja. Det blir spennende å høre hva han sier. Jeg lover å komme tilbake med rapport!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3746 by GunnarC
Fikk hyggelig svar fra Jan Krakevik idag. Lovet å sende ham bilder av dagens tilstand. Han antydet muligheten av "å bytte hele huset på bilen", og spurte om jeg visste noe mer om hvordan norske myndigheter stiller seg til det. En kort telefon til Statens Vegvesen: Dette kan gjøres etter søknad. Oppgi bilnummer. Beskriv ønsket endring. Svar på de videre spørsmål saksbehandler måtte ha... Det som skal beholdes må plomberes før utførsel.

Noen som har erfaring med såpass radikal "renovasjon" av gammel GD? Inntil videre er min tanke "sveis og puss". Det skal uansett gjøres forskriftsmessig, med moms og godkjenning.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3748 by Arnulf
jeg kjenner jan, og har handlet mye til min datsun fra han. han gjør seriøst godt arbeid. Det koster, selv om det er i vilnius, men du får bedre enn ny kvalitet tilbake :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3752 by GunnarC
Det er betryggende å høre, Arnulf! Pris smerter der og da, men kvalitet skal man leve med i årevis :)

Gir jeg meg inn på en tung prosess hvis jeg først sender en søknad om karosseribytte til Vegvesenet? Fanger bordet, slik at de vil insistere på å få forholde seg til hver bolt og sveis bilen igjennom? Noen som har prøvd?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #3823 by Fjærhaug
Hei. Jeg kjøpte for 5 år siden et sett med recaro til min G fra denne karen. Det gikk veldig bra... fikk alt som avtalt i posten og har setene i bilen ennå... Setene var trukket i sort skinn og ser fortsatt veldig fine ut etter flere år som "arbeidsbil" Arbeidet som blir gjordt der på sete fronten har veldig høy standar og anbefales.

-89 300GD SWB Ålesund

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.061 seconds
Powered by Kunena Forum