280GE 3,0

More
11 years 9 months ago #3566 by Eon280
280GE 3,0 was created by Eon280
Har kjøpt en 280GE som det er satt i en 300 bensiner i.
Forrige eier mente at det var VTP som hadde byttet denne.

Har et problem med denne motoren og det er at den ikke går på tomgang når den er kald, den dør hen viss man ikke holder gassen inne og etter litt klarer den og gå av seg selv men jager kraftig opp og ned.
Når den får litt varme i seg så går den normalt som den skal.

Trenger litt idèer til hva jeg skal se på, selv tenker jeg på kaldstartdysen.


Hvor finner man motornummeret på denne motoren, vet faktisk ikke fra hvilken bil motoren er hentet fra.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3583 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 280GE 3,0
Vet ikke hvilket Jetronics-system du har men ved siden av kaldstartdyse kan det være en ide å se på temperaturføler som gir signal til kaldstart og dessuten sjekke/bytte alt av luft slanger. Dette virket på både K-Jetronic og KE-Jetronic med samme symptomer. Ellers kan det lønne seg å legge problemene ut på offroad.no merce-forumet selv om det ikke er så mye bensin-ekspertise der. Da er generelle mercedes-forum bedre.
Lykke til

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago - 11 years 9 months ago #3589 by maelling
Replied by maelling on topic 280GE 3,0
Det kan virke ut som warm up regulatoren din ikke virker, dvs, Cold start valve heter det vel kanskje:

www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=94

På M110 er det en warm up regulator som pøser på med ekstra bensin, hvor den også blir varmet opp av et elektrisk varmeelement. Default vil denne stort sett alltid virke, men virker ikke varmelementet vil bilen sote på tomgang når den holder på å varme opp fra kald tilstand. Dette skjedde meg en gang. Men i ditt tilfelle med KE-jetronic kan feilen ligge i ventilen over, men her får du lese litt KE-jetronic - teori og feilsøke litt. Selv har jeg aldri vært borti en M103.

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 11 years 9 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago - 11 years 9 months ago #3617 by Eon280
Replied by Eon280 on topic 280GE 3,0
Jaja,da blir det et nytt stevne uten g-vogn, må vel konstantere at man ikke blir ferdig med bilen i tide, surt men sånn er det.

Fant forøverig feilen, lekk bensinpumpe og morkne bensinslanger,
trakk inn falsk luft og motor går fint etter det ble tett.
Last edit: 11 years 9 months ago by Eon280.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.045 seconds
Powered by Kunena Forum