Elektrisk anlegg X-mil

More
14 years 7 months ago #322 by lithanas
Er det noen som sitter på eller har veldig god kunnskap om det elektriske på en x-mil?

Har måtte lade batteriene på bilen noen ganger i det siste, så jeg mistenker krypstrømmer, men vet ikke helt hvor det går kabler.

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #476 by jeglent
Replied by jeglent on topic Elektrisk anlegg X-mil
Overalt ...:laugh:

Du vet Forsvaret høytrykkspylte disse bilene innvendig regelmessig i forbindelse med periodisk vedlikehold!! Sjekk for fuktighet.

I karosseri "veggene" bak ryggstøttene på benkene bak går det mye ledninger.
Ved B-stolpen ved førerdøra kommer en del av disse ut. Der fant jeg en ledning der isolasjonen var slitt bort og ledningen lå inntil gods. Lå an over en spiss kant.

Kjørte på med elektrotape, og nå virker tankmåleren langt bedre enn før. Tidligere begynnte den å hoppe når jeg slo på lyset. Temp. måleren ble også påvirket.

I det samme området ligger også skjøtekabelen til eskortelampa, sjekk at den ligger fritt.

Ved hjørnene bak der de samme ledningene går ned til baklys/skiltlys/kupelys er det mange skarpe kanter der kablene kan ligge an mot.

Kun i skikkelig fuktig høstvær sliter jeg nå med dugging i dashbordet og "svakt vandrende målere".

GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #477 by lithanas
Replied by lithanas on topic Elektrisk anlegg X-mil
fant problemet mitt, det var konverterne til stereoen som trakk nesten 0.5A i standby. da tar det ikke lang tid før det er tomt...

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.040 seconds
Powered by Kunena Forum