Hovedsylinder diffsperre lekker

More
11 years 11 months ago #3209 by bimmerc
Hovedsylinderen til bakre diffsperre lekker og jeg har bestilt repsett. Etter å ha studert systemet litt mener jeg at det må være mulig å bytte stempel og pakninger (repsett) uten å løsne selve huset. Jeg må da inspisere vha speil men det går greit.
Er jeg for rask? Har noen gjort dette uten å løsne braketten?
Dersom sylinderen er skadet må jeg jo ta av hele braketten men jeg håper den er grei da det ikke kommer noe gørr ut og det ser ut som om væsken er OK. Skiftet væske ifjor vår og da var diffene ok. Nå klarer jeg ikke å få noen av de til å låse.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #3219 by bimmerc
Jeg fikk repsettet idag og byttet delene uten å demontere sylinderen. Alt så bra ut og det var gjort på under halvtimen. Jeg vurderte å ta av hele braketten, men det var svært trangt å komme til koblingen til F-stykket så istedet for å plages med det tok jeg snarveien. Det som muligens forårsaket lekkasjen kan være at støvmansjetten hadde hoppet av og støv hadde lagt seg på pakningene til stempelet. Kunne ikke se skader på sylinderveggen og flushet bare med bremsevæske. Jeg brukte 2 bars trykk for å fylle på ny væske og systemet var helt tett etter reparasjonen. Begge differ i drift igjen!!! :laugh:

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.038 seconds
Powered by Kunena Forum