Strømtapmystikk

More
12 years 2 weeks ago - 12 years 2 weeks ago #3120 by TTGJ
Strømtapmystikk was created by TTGJ
Har også hatt et problem med strømtap. Etter en større reparasjon etter en kortslutning av en baklykt ble batteriet flatt etter 5-6 dager uten bruk.Jeg målte 0,5 ampere mellom polsko og batteri. Så fram til et alvorlig prosjekt når det ble varmere i været. Har forsket i koplingsskjemaet med tanke på å skifte ledninger til hovedtilførsler. Så begynte plutselig varmeapparatet å virke på trinn to som har vært dødt.Batteriet holder spenningen igjen! Begriper ingen ting, men er ganske fornøyd tross en liten angst for at det kan skjule seg noe skummelt bak dette. Periodiske feil liker jeg meget dårlig.
Last edit: 12 years 2 weeks ago by TTGJ.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #3131 by sigbjvi
Replied by sigbjvi on topic Strømtapmystikk
Stod bryteren til vifta i posisjon 1 da du målte strømm en. Hvis vifta sitter og du kjører strøm igjennom spolen kan det godt stemme med en halv amper, selv om jeg egentlig hadde forventet mer.

Litt vibrasjoner ved bruk kan løsne vifta, eller en eller annen liten gjenstand faller ned. Det vil få vifta til å gå igjen. Skit over lang tid kan også få vifta til å henge på svakeste hastighet da vil du måtte bytte vifte om ikke så lenge.
Hører du noe ulyder i vifta når den går?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 hours ago #3200 by TTGJ
Replied by TTGJ on topic Strømtapmystikk
Hei!
Takk for svar og forslag. Jeg hadde problemer med visften og plukket ut alt sammen. Lagrene var stør slik at det ble varmgang. Børsteholderen hadde tatt kvelden. Jeg lagde en ny, monterte og alt var såre vel bortsett fra at viften var dau på trinn 2. SEner hadde jeg en kortslutning i et skiltlys(plast!) Skiftet til mstållykter. Det rare var at det ble varmgang og nedsmelting av isolasjoner på nesten alle ledningen rund multibryteren uten at noen sikring røk.Det skyltes en del shunt koplinger som jeg har utbedret.Men, etter dett ble stadig batteriet tappet etter noen dagers stillestående. Jeg målte ca 05 A mellom poslko og batteri når tenningen var av, altså ingen innkoblede belastninger utenom klokken. Så en dag virket plutselig trinn 2 på viften og nå har den stått i ro flere ganger i flere dager uten at batteriet taper spenning. Jeg har ikke turd å måle på ny av skrekk for at det fremdeles er strømlekkasje, for nå virker det jo. Problemet er at jeg aner ikke hvorfor. mine nærmeste som er rimelig lei av mine grublerier anbefaler meg å glemme alt og være fornøyd med at det virker. I tunge stunder er jeg fremdeles engstelig for varmgang , brann, eksplosjon eller lignende develskap.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.050 seconds
Powered by Kunena Forum