K Jetronic på 280GE

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 8 months ago #1679 by Jagman
K Jetronic på 280GE was created by Jagman
Heisann,

Det var uten bil at vi retunerte til Haugesund i et helvetes drittvær sist søndag, etter å ha vært for å hente Krister sin 280GE!

Etter nøye overveielser hadde vi håp om å kunne få bilen til å kjøre skikkelig. Selgeren hadde hatt den i gang i begynnelsen av sommeren, men den tølte ikke stort av kjøring. Den ble bare flyttet innen området...

Da vi kom startet den ikke! Vi sjekket alt vi kunne sjekke, og kom til at det kun manglet bensin fra K Jetronic systemet og frem til dysene. Selv med en dyse av, var det ingeting som kom ut da vi prøvde å starte.

Jeg har nå lest meg litt opp på K Jetronic, og vet at K står for konstant. Det vil si at det skal være konstant drivstoffforstøving inn i porten. Det har vi ikke her, snarere tvert i mot.

Jeg la merke til at etter at pumpen hadde gått sin lille omgang med tenningen på, så stoppet den under kinning på starteren. Sjekket derfor også drivstoffreléet og direktekoblet utenom reléet, slik at pumpen gikk hele tiden, uten at det hjalp.

Er det noen som har noen tanker om hvilken del som kan forårsake dette?

Mvh
Bård

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1680 by Terka
Replied by Terka on topic K Jetronic på 280GE
Sjekk med Roar om han har dette liggende etter at vi tok ut M110 motoren på min 280GE (-86 modell) tidlig i år, eller om han har rukket å kaste hele sulamitten (Hadde ikke kastet motoren sist fredag.)
Det var ingen problemer med drivstofftilførselen på den motoren. Gikk fint som en klokke, men toppen var gåen så den røykla nabolaget.. Denne K Jetronic'en kan du/dere få om dere vil ha den.

Har også en bra drivstoffpumpe liggende enten her eller hos Roar.

//Terje

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 8 months ago - 12 years 8 months ago #1690 by Jagman
Replied by Jagman on topic K Jetronic på 280GE
Hei Terje,
Jeg snakket med Roar, og han var i ferd med å hive ting, men jeg her formant ham om en rekke saker og ting han ikke må hive. Det kan bli en tur innom til ham på vegen over for å hente bilen på henger, og da kan det være at vi tar med oss rusk og rask.

Hva var det med toppen din?? Var kammene ok?

Takker for både innsprutning og pumpe!!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Last edit: 12 years 8 months ago by Jagman. Reason: Forgot to say thank you!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1692 by Terka
Replied by Terka on topic K Jetronic på 280GE
Hadde håpa på å ikke gi bort alle delene gratis da! ;)
Vet at ihvertfall både starter og pumpe er tiptop for det ble kjøpt nytt etter 2005 en eller annen gang.

Motoren gikk bra den så jeg antar at kammene er ok, men har ikke kompetanse til å vurdere det selv.
Feilen begynte med en lekk radiator, og litt stressa med plutselig behov for en ekstra bil på vei til dåpen glemte jeg å etterfylle/sjekke kjølevæskenivå. 15 min før gudstjenesten skulle starte i kirka heiv vi oss i GW'en, jeg, mora, og guttungen. Kom nesten frem før bilen stoppa av seg selv i et lyskryss, og nåla på temperaturen var på oversidan av det røde feltet... Vet ikke om det er selve toppen som er gåen eller hvor lekasjen er men det kom kjølevann inn i eksosen, olja så fin ut, men det kan ha kommet kjølevæske inn der også selv om jeg aldri fant noen direkte symptomer på det. Fikk tetta det midlertidig og bilen fungerte fint et halvt år før det tok helt av igjen.. og jeg bytta til OM617A motor.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1865 by maelling
Replied by maelling on topic K Jetronic på 280GE
Har dere sjekket at det kommer bensin inn i k-jetronic systemet da? Dere koblet av gummislangene ved motoren? Der burde det sprute som F. Om det likevel ikke fungerer, er det vel noe surr med selve k-jetronic fordeleren. Kommer det ikke noe i det hele tatt, kan det være noe med trykkregulatoren eller tett filter muligens? Dere har vel alt funnet ut av dette :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 6 months ago #1870 by Jagman
Replied by Jagman on topic K Jetronic på 280GE
Det endte med at kjøpet ble kansellert på denne bilen. Det som jeg syntes var litt merkelig var at med slangen av fremme (og opp i en bøtte) og med tenningen på, ble det ikke pumpet kontinuerlig med bensin. Den pumpet litt og så stoppet den... selv når vi kjørte starteren.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1871 by maelling
Replied by maelling on topic K Jetronic på 280GE
Da ville jeg sjekket at pumpen og alt bakover er i orden. En 280 nekter plent om den ikke får bensin ;) Etter trykkregulatoren ville det komme en superfin og jevn strøm med bensin om alt er i orden. Noe måtte ha vært tett baki der.

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.043 seconds
Powered by Kunena Forum