Svar på kjente feil med vognene våre.

More
12 years 9 months ago - 12 years 9 months ago #1649 by Roar Sæther
Det kom opp ett forslag på Landstreffet i helga. Dette gjaldt rett og slett en egen tråd med svar på feil som har oppstått på vognene våre. Være seg enkelere mekaniske feil, til mer avanserte elektroniske feil på nyere vogner.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan denne tråden kommer til å utvikle seg, med det bør vel ikke startes noen større diskusjoner her? Vi må ta forbehold om at den som legger ut informasjon her, er 100 prosent sikker på at feilen er riktig beskrevet i utgangspunktet, og at reparasjonen er like så korrekt beskrevet.

Kanskje dette er den tråden som sparer deg eller en av oss andre, en skikkelig verkstedsregning fra BOS eller tilsvarende.

Det er ingen terskel for hvor stor eller liten feilen og reparasjonen er. Alle har mulighet til å poste.

Så folkens, her er det da åpnet for løsninger som hjelper alle!!

Takk Ove, for ett glimrende forslag.
Last edit: 12 years 9 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago - 11 years 10 months ago #3535 by mekkemikkel
Girspake treig/ låser seg i 1-4 på 5 trinns automat W463.
Seint men godt.

Dette er et problem som kommer på 722.6 kassene.
Fikk litt panikk når eg oppdaget det.Såg for meg en stor regning hos BOS. Men det er ikkje så gale som eg først trodde.
Denne kassen er elektronisk styrt og det er kun mekanisk overføring fra P-D. 4-1 er kun elektriske signaler.
Det er mekanismen under selve girspaken som trenger smøring. Da det er helt åpent opp til denne fra undersiden. Så med demontering av treplaten rundt og å løsne et klips på undersiden mot girkassen så kan man klare å lirke ut "girvelgeren" og få smørt denne opp.




Smørt opp staget på undersiden




Kuttet vekk en bit av plasten rett bak girvelgeren for å få løsnet ledningene
som sitter på den før eg tok den ut.


Ove
Last edit: 11 years 10 months ago by mekkemikkel.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.057 seconds
Powered by Kunena Forum