Varmebestndig lakk til nye bakbremsetromler

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 9 months ago #1611 by Jagman
Heisann,

Jeg har fått meg nye bremsetromler til å montere bak, men vil ikke montere dem før jeg har sikret at de ikke ruster umiddlebart. Noen som vet hva som fungerer best til dette. Det beste er om det er en klarlakk, som ville beholde tromlenes pene nye utseende.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #1621 by TTGJ
Hei!
Gralla med nye bremsetromler. Varmeforhandlere selger noe som hette lokomotivlakk tidligere. Det er en svart, blank eller matt, overflatebehandling som tåler masse varme.Jeg bruker det på jernpipen til en utepeis.
Tjøl

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #1622 by Iver460
Jeg har fått mine pulverlakkert. Har ikke montert de ennå, så vet ikke hvor lenge det holder, men blir spennende å se.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 8 months ago #1637 by Jagman
Endte opp med å kjøpe en flaske med spraylakk som tåler opptil 800 grad, tror jeg det var. Uansett må det være bedre enn å sette dem på uten å behandle med noe. Det er jo rent stål...

Neste spørsmål er jo hvordan i helsike jeg får backet av bremseskoene for å skifte tromlene. Lå en time under der og prøvde å klikke tilbake justeringen. Uten hell.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1639 by Roar Sæther
Vold??

Er redd for at du må ta i litt, hvis de har sittet på en stund. Juster tilbake så langt du klarer på selvjusteringa, for så å løsne den 17 mm skruen som sitter der. da skal det være mulig å løsne trommelen med litt overtaling.

Grove skrutrekkere er flotte verktøy her.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 8 months ago #1644 by Jagman
17mm skruen? Mener du den som holder trommelen på plass?

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1648 by Roar Sæther
Nei, jeg mener den på baksiden av sprutdekslet som holder fast selvstrammeren i bunn. Løsner du denne før du evt bruker vold, blir det i hvertfall mindre skader på bremsebåndene.

Grunnen til at trommelen sitter fast er jo slitekanten etter mange årsbruk.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 8 months ago #1653 by Jagman
Hva skjer når man løsner denne bolten da? Slipper justeringsmekanismen taket og slipper båndene helt inn? I så fall er jo det løsningen! Når trommelen er av er det jo bare til å sette alt på plass igjen.

Jeg vet at selvjustererne mine er som nye, men jeg føler ikke at jeg kommer noen veg når jeg ligger under der og klikker "med klokka" for å løsne båndene. Virker som om hvert klikk klikker tilbake igjen...

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1659 by Roar Sæther
Du må være ganske bestemt med den tilbakejusteringa av selvstrammeren. Og du skal merke ganske klar forskjell etter bare noen hakk, hvis du skrur feil vei.

Når du løsner den 17 mm skruen løsner du selvstrammeren. Denne sitter jo i ett sklispor, so så igjen fordeler selvstrammerens slakk på begge bånda. Noe som igjen gir litt smidigere demontering. Men jeg er redd for at du fortsatt trenger ett par grove skrutrekkere.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.050 seconds
Powered by Kunena Forum