Rens av radiator og kjølesystem

More
12 years 10 months ago #1511 by Tisleidøl
Bytta motor på konebilen og var plaget av veldig rustent vann i kjølesystemet. Kjøpte dyre midler som skulle rense opp uten stort hell. Men etter jeg tok en Sun-tablett til oppvaskmaskinen og putta oppi radiatoren og kjørte noen mil. Tappet av og fylte på nytt. Siden da har det vært blankt og fint. Litt billigere enn å kjøpe spesielle rensemidler. Bare ett tips til andre som event. styrer med samme problemet....

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1522 by Eon280
:laugh: :laugh: Genialt, likte den!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1697 by TTGJ
Hei!
Skylte du gjennom etterpå, eller bare fylte du på etter avtapping? Lette etter tappemuligheter, men fant ingen. Det er bilder i instuksjonsboken, men de liknet ikke på min bil. Det går vel greit å løsne noen slangeklemmer?
Tjøl

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1698 by Tisleidøl
løsna slangen som går inn i torpedoveggen og spylte med slange gjennom radiatoren. hatt topp kjøling siden...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 8 months ago #1708 by Jagman
Du hadde altså kjøleproblemer før dette? Du sa bare noe om rustens kjølevann...

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1713 by Tisleidøl
Hei. Det var litt dårlig kjøling og tegn på dårlig sirkulering så jeg ble anbefalt en rens. Prøvde først en dyr sak jeg kjøpte men vannet hadde likevel veldig rusten farge etter skylling. Så prøvde jeg med sun light tablett og kjørte litt med det i og så skylte godt ut. Da skal jeg si det ble rent og fint og kjølinga fungerte mye bedre etterpå...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2253 by TTGJ
Kjørte både radrens, spyling, sun-tablett og noen mils kjøring. spyling og glimrende resultat. Så forsvant kjølevanner. Fylte på rad teningsmiddel. Nå er det tett og utmerket gjennomstrømning. Varmeapparatet virker også bedre. Utmerket tips!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago - 12 years 3 months ago #2572 by pehan
Vil ikke SUN-vannet virke korroderende på eventuelle aluminiumsdeler den kommer i kontakt med?


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 12 years 3 months ago by pehan. Reason: Trykkleif

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2573 by Tisleidøl
Man bør koble fra en slange eller to og spyle med vannslange igjennom etter at man har kjørt litt med sun-tabletten i systemet. Så må man få ut all dritten og rester etter middelet. Vannet i kjølesystemet mitt ble veldig klart og fint og kjølinga mye bedre...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.049 seconds
Powered by Kunena Forum