Luftfilter boks og Eksos Frontrør m/Flens mot turbo på OM617A

More
11 years 5 days ago #4534 by smily
Ønsker kjøpe den sorte filterboksen som er festet til høyre framskjerm. Også frontrør med flens mot turbo på OM617A. Skal foreta motorbytte på 300GD - fra ordiner 88HK til orginal 125HK OM617A. Noen som har dette til en grei pris?

Noen som har erfaring - eventuelt bilder av eksosrør som legges ut foran høyre bakhjul?

Takknemmelig for hjelp! :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 days ago #4539 by Roar Sæther
Du kan bruke luftfilterhuset fra 88 hk dieselen. Og mellom filterhuset og turboen kan du bruke fleksslange eller diverse silikon bend. Med silikon bend, er det litt lettere å ordne åndinga fra toppdekslet, samtidig som det er en løsning som "står av seg selv" når den er skrudd sammen.

Kan se om Christopher kommer en tur i helga, så kan vi ta noen bilder av eksosen hans. Den er veldig bra på flere måter, og har utløp foran høyre bakhjul.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 days ago #4540 by Roar Sæther
Det streifer meg at du mener første del av eksosrøret, ned fra turboen? Ikke den letteste delen å få tak i, men hvis det er det du er ute etter, kalles den ofte Downpipe.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 days ago #4544 by smily
SUPERT MED BILDER!!HADDE VÆRT FINT JA!!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 days ago #4545 by smily
Ja, det stemmer det med røret. Downpipe - supert navn... :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 days ago #4546 by smily
Supert Roar! Det tenkte jeg ikke på. Var litt opphengt i at det ikke er ekstra uttak til turbo slangen. Men slik du tenker det - trenger en ikke det.

Jeg har jo sett umåtelig mange måter å gjøre dette på. Har lengden på slanger/bend noen betydning for ytelsen?

Må jo si at jeg synes den sorte luftfilterboksen som festes til skjermen ser tøff ut. Festene er jo der lell (på skjermen)

Hvis man skulle bruke en slik, er det da lurt å ha den så stor som mulig? Den fra 280GE er vel større en de som brukes på feltvogna? B) :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 days ago #4548 by Roar Sæther
Filterboksene er vel ganske like, bortsett fra litt forskjellig uttak mot motor. Da forskjellig vinkel og dimensjon. Side dette ikke er på trykksiden, kan velge å vrake i dimensjoner og lengder som du vil :-)

Og bortsett fra at orginal boks fungerer, så synes jeg personlig at orginalt filterhus er det beste alternativet :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 day ago #4552 by smily
Takker for alle tips og gode råd, Roar. Kjærkomment! :)

Har forespurt en del folk som selger brukte 300TDT motorer vedrørende "downpiperøret". men de vil selge komplett med motor. Snakket også med VTP og de skulle sjekke om de kunne oppdrive en til meg. Hvis ikke, må en vel kanskje til Sverige for å få tak i... :(

Det med luftfilterboks avventer jeg nok nå, etter råd fra deg. Har tatt opp intercooler montering i en annen tråd, så får se litt på valget mitt der.

Men hva er din mening om de "racing" filtrene som mange monterer? B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 day ago #4554 by Roar Sæther
. . . . . . . . . . .

Liker ikke . . . . .

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 21 hours ago #4555 by smily
Har samme oppfatning om det. Ser bare at mange velger dette alternativet. En fordel kan vel være plass besparelse. Men de er jo veldig utsatt for vann og fukt... :unsure:

Det dummeste tilfellet jeg har sett, var på bilen min da jeg overtok den. Her stod et slikt filter montert i inntaket på den orginale luftfilter kassen. Orginal filteret var da fjernet. Syntes dette var/virket helt idiotisk, så jeg fjernet det og satte inn riktig filter... :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.045 seconds
Powered by Kunena Forum