Hjelp! Ønsker å kjøpe G.wagen

More
14 years 7 months ago #366 by Traktor
Enda mer jeg lurer på... puuhh. Begynner å bli mye å tenke på nå.

Må ettermontering av kufanger godkjennes av biltilsynet?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #367 by Flakiv
Hvis du er interessert i en 87 mod 460 280GE - er det mulig min kommer for salg om en stund. Har stigtrinn, plasttank, nye hovedlykter, ny dynamo + en del mer som er gjort med den i det siste. Etter mitt syn også relativt lite av den tradisjonelle rustangrepene (men den er ikke strøken i lakken!). ER et par ting til jeg skal ordne før den evt kommer for salg, og den kommer i såfall til å ligge i øvre del av prisleiet for disse bilene (mener den er såpass bra - men her er det jo til slutt markedet som bestemmer ;-)).

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #369 by Traktor
Alt er av interesse! Lurer på noen forskjellige 280GE nå. Ønsket i utgangspunktet diesel men suget etter min egen GW gjør at jeg nå er klar for alt. Med øvre del av prisleiet mener du 50-60`?

Hvor i landet holder du til?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #370 by Flakiv
Ja og kanskje litt mer :-) holder til på Ålgård i Rogaland, men ser jo at det er et par aktuelle på Finn allerede nå bl.a denne: www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19437763 og denne www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19438710

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #371 by Traktor
Det er noen av de jeg vurderer ja. Det er også mulig jeg går for en billigere variant som denne www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19409200 eller denne www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19236754 og fikser litt på den selv.
Får jo gjort en del for 30-40 tusen.

Skal vel også klare å komme meg til Ålgård hvis det blir aktuellt.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 7 months ago #372 by Jagman
Denne Finn bilen (19409200) må jo være et sant funn; med sentralstøvsuger og villaventilasjon (Wilfa).

Ha ha ha ha ha !!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 7 months ago #373 by Jagman
Det ble forresten ikke den STT bilen. Den var for råtten! Fant en meget bra en i Stavanger. Dårlig presentert, med bakdør som hadde nederste hengsel rustet av, men viste seg å være en perle i forkledning!! Det blir gøy å ta frem det beste i denne!!

Bård

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #374 by Traktor
Heldig du da... Var den i Stavanger også en 300?

Kjøpte ikke den med Wilfa anlegg!!!!

Skal se på en annen i kveld.

Prøver på nytt med spørsmålet: Må ettermontering av kufanger meldes biltilsynet? Ser at noen skriver at deres kufanger er godkjent og at dette står i vognkortet. Hvordan står det ev. merket i vognkortet.

Håper noen av dere kunnskapsrike og erfarne G-eiere kan svare på dette og de andre spørsmålene mine. Da lover jeg å stille på landstreffet til neste år.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #375 by Roar Sæther
Ettermontering av kufanger skal godkjennes av biltilsynet, ikke bare meldes. Ikke like lett etter de nye reglene som kom for ett par år siden.
Det du burde prøve, er å montere en av de klassiske kufangerne, som du ser på flere G-vogner. Da kan det hende at du kan få den godkjent, vel å merke hvis du har fått med TUV papirer, og TUV merke på fangeren.

Det kan gå . . . . . ?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #384 by Traktor
Da tok jeg endelig et valg. Endte på en 1986, 280GE.:cheer:
Takk for all hjelp så langt.

Håper flere "medlemmer" blir aktive på forumet. Savner spesielt bilder av medlemmenes biler. Under det topic`et er det vel ikke lagt inn noen bilder foreløpig.
Her kan vel noen av de mest aktive gå foran som et godt eksempel og legge inn noen bilder?:unsure:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds
Powered by Kunena Forum