Fattigmans GW
9 years 11 months ago #6039
by Musseet
Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
Replied by Musseet on topic Fattigmans GW
Dagen idag jekk også te helvete! denne gangen klarte eg å løsna selve festen som sitte på kjølaren
Bildene fortelle alt:
så det bler fort ein tur innom radiatorservice imårå!!
fekk ijertfall vaskt kjølaren litt renst ann skikkelig. Einaste fornuftige tingen som ble gjort idag
Bildene fortelle alt:
så det bler fort ein tur innom radiatorservice imårå!!
fekk ijertfall vaskt kjølaren litt renst ann skikkelig. Einaste fornuftige tingen som ble gjort idag
Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
9 years 11 months ago - 9 years 11 months ago #6041
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Fattigmans GW
Du bruker nok mer vold enn vett innimellom!
Håper det går bedre med resten.
Håper det går bedre med resten.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 9 years 11 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
9 years 11 months ago #6042
by Musseet
Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
Replied by Musseet on topic Fattigmans GW
Go blanding av vold, aluminium og rust vil eg sei va grunnen te det, og iche god tid men men eg lære kver dag.
Og takk gud for at det iche e så møye aluminium i bilen
Ska vær forsiktig neste gang
Og takk gud for at det iche e så møye aluminium i bilen
Ska vær forsiktig neste gang
Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
9 years 11 months ago - 9 years 11 months ago #6079
by Musseet
Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
Replied by Musseet on topic Fattigmans GW
Nå har eg Lært meg at Aluminium ikkje e så glad i meg og at ting knekke lettere når de e gamle Så eg la alle planene med å justere pumpa på hyllå, og fokuserte mer på å få bilen i gang.
Fyst måtte kjølaren få ny gjenge-tapp på:
Done, takker Radiatorservice for ein rask, billig og hyggelig tjeneste.
Et problem vekke, og et nytt som komme. Denne gangen va det slangen som ikkje ville samerbeida, så eg la meg på tråden med eirik hos VTP, og fekk den nye slangen to dager seinare. Men som de seie "No pain No gain" den nye slangen ville jo selvfølgelig ikkje passa inn.
Ette 4 timer med bøying og tilpassing ville endelig den forbanna slangen passa Takk Ingve som e ein man med kunnskap som aldri tar slutt.
Og arbeidsforholde e ikkje akkurat det største:
Ser at det e møye mindre plass på ettermonterte 617a(fra w123) en det er på orginale 617a'er. Nogen som kan bekrefta det?
Så va det bare å få på alt som ska stoppa oljå ifra å lekka, fylla opp med 6L splitter nye olja, starta ann opp!! Men nej :/ Pinbolten som sitte på filterhuset sko jo selvfølgelig sei ifra, og løsna. Så det forsinka meg med ein dag, siden det va søndag:
Mandag, jekk som planlagt fekk tag i ein lignande pinbolt smørt ann inn i Locktight og skrudd ann inn på plass.
Så totalt sett va bilen inne på verkstedet i ei heile uka, pga hektisk uke på jobben. så te helgå bler det på med forsvarsfjærer og pigga dekkene så ann e klar te vinteren
Fyst måtte kjølaren få ny gjenge-tapp på:
Done, takker Radiatorservice for ein rask, billig og hyggelig tjeneste.
Et problem vekke, og et nytt som komme. Denne gangen va det slangen som ikkje ville samerbeida, så eg la meg på tråden med eirik hos VTP, og fekk den nye slangen to dager seinare. Men som de seie "No pain No gain" den nye slangen ville jo selvfølgelig ikkje passa inn.
Ette 4 timer med bøying og tilpassing ville endelig den forbanna slangen passa Takk Ingve som e ein man med kunnskap som aldri tar slutt.
Og arbeidsforholde e ikkje akkurat det største:
Ser at det e møye mindre plass på ettermonterte 617a(fra w123) en det er på orginale 617a'er. Nogen som kan bekrefta det?
Så va det bare å få på alt som ska stoppa oljå ifra å lekka, fylla opp med 6L splitter nye olja, starta ann opp!! Men nej :/ Pinbolten som sitte på filterhuset sko jo selvfølgelig sei ifra, og løsna. Så det forsinka meg med ein dag, siden det va søndag:
Mandag, jekk som planlagt fekk tag i ein lignande pinbolt smørt ann inn i Locktight og skrudd ann inn på plass.
Så totalt sett va bilen inne på verkstedet i ei heile uka, pga hektisk uke på jobben. så te helgå bler det på med forsvarsfjærer og pigga dekkene så ann e klar te vinteren
Takk gud for forsvaret og 240 som fekk meg te å elska alt som hete Gelandewagon
Last edit: 9 years 11 months ago by Musseet.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.081 seconds