Søken etter hjelp.
12 years 1 week ago #3872
by Fjærhaug
-89 300GD SWB Ålesund
Søken etter hjelp. was created by Fjærhaug
Hei dere. Har vært inne på forumet før og mast etter deler. I siste omgang så var jeg på jakt etter et komplett STT kit... har en kort 300GD som har gått 220k som trenger litt mer luft føler jeg.. Tror det var stian øverland kasnkje .. som hadde et sett som stod på en bil.... men.. dum somjeg var så slo jeg ikke til.... prøvde å få tak i han igjen men uten resultat... han er kanskje ikk epå så ofte .. Men uansett ... hvis det er noen der ute da som kan gi meg litt hjelp så hadde det vært suverent.. Statusen er slik at bilen min er nr.1 bil selv om den brukes knapt nok 2-3 ganger ila ei uke.. (har firmabil) har ikke som mål å oppnå noe heftig med hk/effekt ut av dettte gamle aggregatet... men barre litt... slik t det merkes at det går litt bedre. bilen har manuell 5 trinn og det bekymrer meg kanskje litt mtå effekt økning... men jeg er kanskje en av de få som faktisk fremdeles ruller rundt på 32" tommere og føler at det..det er fett. nå skal det være sagt at jeg desverre ikke har kommet meg på treff ennå... selv om det var nære på når det var på oppdal... ser frem til å se en av de "voksne" g'ene i klubben.. men men uansett ... trenger deler og gjerne en brukbare turbo.. har en orginal 300turbo kit til 617A.. men har hørt STT er litt snillere på motoren...
-89 300GD SWB Ålesund
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Platinum Boarder
Less
More
- Thank you received: 84
12 years 1 week ago #3877
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Søken etter hjelp.
Hvis du har ett komplett 617A sett liggende, monterer du det
Det er hovedsakelig bruken som er snill eller slem, så det er ikke noe å lure på. Og også dette med dieselmengde, som også påvirker hvor slemt det er i bruk. Men selv en max oppjustert pumpe er barnemat for disse motorene. Kommer du til å bruke den originale sugedieselpumpa, eller skal du bruke pumpe fra en turbomotor? Kan gjerne bytte sugedieselpumpa di i en turbopumpe fra meg
Som sagt, ikke noe å lure på, det her
Det er hovedsakelig bruken som er snill eller slem, så det er ikke noe å lure på. Og også dette med dieselmengde, som også påvirker hvor slemt det er i bruk. Men selv en max oppjustert pumpe er barnemat for disse motorene. Kommer du til å bruke den originale sugedieselpumpa, eller skal du bruke pumpe fra en turbomotor? Kan gjerne bytte sugedieselpumpa di i en turbopumpe fra meg
Som sagt, ikke noe å lure på, det her
12 years 1 week ago #3880
by Fjærhaug
-89 300GD SWB Ålesund
Replied by Fjærhaug on topic Søken etter hjelp.
Der er STT som frister mest... så hvis noen har så si ifra... beholder nok dieselpumpa slik det er nå... men har flere pumper så.. skal si fra hvis jeg kan avse en... (kjenner til finlandspumpe konseptet).
-89 300GD SWB Ålesund
- Krisanderx3
- Senior Boarder
Less
More
- Thank you received: 2
12 years 1 week ago #3882
by Krisanderx3
Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Replied by Krisanderx3 on topic Søken etter hjelp.
Jeg har et STT kit som står på en motor, turbo skal vistnok ha vært overhalt rett før motor stoppet, men kan ikke garantere det men jeg kjenner han som jeg kjøpte den av så trur ikke han ville ha bløffet om det. Jeg er i utgangspunktet ute etter en ''orginal'' turbo-oppsett fra 617A! Mulig vi kan få til noe der.
Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
12 years 1 week ago #3887
by Fjærhaug
-89 300GD SWB Ålesund
Replied by Fjærhaug on topic Søken etter hjelp.
Jeg ønsker gjerne å kjøpe det settet med deg.. Jeg vil helst ikke "bytte"/mellomlegg med deg for jeg vet at det settet jeg har, er det veldig mange km på.. og i heller dårlig forfatning... det er mye derfor jeg ikke har satt det på min egen bil. Har rett og slett ikke samvittighet til å gi det til noen andre..
Men hvis du kan gi meg en pris på det du har så hadde det vært suverent. Hvor holder du til?
Men hvis du kan gi meg en pris på det du har så hadde det vært suverent. Hvor holder du til?
-89 300GD SWB Ålesund
- Krisanderx3
- Senior Boarder
Less
More
- Thank you received: 2
12 years 1 week ago #3888
by Krisanderx3
Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Replied by Krisanderx3 on topic Søken etter hjelp.
Ta kontakt pr tlf etter kl 16.
Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Time to create page: 0.051 seconds