Ny radiator montert
12 years 1 month ago #3824
by TTGJ
Ny radiator montert was created by TTGJ
Etter tips på forumet fikk jeg ny readiator fra VTP. Den kom på døren og etter ca 4 timer var den gamle ute og nye inne. Måtte ta bort beskyttelsesplaten og de boltene var strie! Alt såre vel bortsett fra at det dryppet hydraulikkolje fra begge koplingene. Satte inn oringer og nå er det tett. Ikke helt god løsning. Har noen et bedre forslag?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Joar Martinsen
- Expert Boarder
Less
More
- Thank you received: 8
12 years 1 month ago #3825
by Joar Martinsen
Fra oljekøler? Er fort gjort at det lekker om mutterne ikke er stramme nok, men ikke stram for mye... gjengene går fort!
Replied by Joar Martinsen on topic Ny radiator montert
TTGJ wrote: Etter tips på forumet fikk jeg ny readiator fra VTP. Den kom på døren og etter ca 4 timer var den gamle ute og nye inne. Måtte ta bort beskyttelsesplaten og de boltene var strie! Alt såre vel bortsett fra at det dryppet hydraulikkolje fra begge koplingene. Satte inn oringer og nå er det tett. Ikke helt god løsning. Har noen et bedre forslag?
Fra oljekøler? Er fort gjort at det lekker om mutterne ikke er stramme nok, men ikke stram for mye... gjengene går fort!
12 years 1 month ago #3829
by TTGJ
Replied by TTGJ on topic Ny radiator montert
Takk for tips. Ja, hydraulikkoljekjøler. Uten o-ringer lekte det selv om jeg strammet opp til mutrene bunnet. Kanskje nyere nipler er større? Dessuten drypper det kjølevæske fra midten av motoren. er det noen slanger der? Må finne ut hvor det kommer fra før jeg tømmer på tetningsmiddel.
- Joar Martinsen
- Expert Boarder
Less
More
- Thank you received: 8
12 years 1 month ago #3830
by Joar Martinsen
Replied by Joar Martinsen on topic Ny radiator montert
Bruker ikke kjøleren i bunn av radiator så den kjenner jeg ikke gjengestørrelse på...
Kjøleslange fra varmeapparat kommer vel inn på siden av blokka, førerside. Sjekk der.
Kjøleslange fra varmeapparat kommer vel inn på siden av blokka, førerside. Sjekk der.
The following user(s) said Thank You: TTGJ
12 years 3 weeks ago #3846
by TTGJ
Replied by TTGJ on topic Ny radiator montert
Takk for tips. Lekkasjen kom fra motorvarmeren i feste. Fylte på radseal og nå er det tett. Alt funker bra og etter montering av ny termostat er temperaturen raskt oppe på midten av skalaen og blir stående der. Herlig.
Time to create page: 0.052 seconds