Tips for kjøp

More
11 years 3 months ago #4069 by oborgen
Replied by oborgen on topic Tips for kjøp
Hvis man ser nøye på bildene til 320'n, ser en at det pyntet litt på bilen på begge sider under frontvinduet og i skjøtene ved bakhjørnene. Det som er dumt med sølvmetallic, er at rust syntes veldig godt på de bilene. Slik at selv om det ikke er mye kan det fort bli et irritasjonsmoment.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4072 by Pals
Replied by Pals on topic Tips for kjøp

oborgen wrote: Hvis man ser nøye på bildene til 320'n, ser en at det pyntet litt på bilen på begge sider under frontvinduet og i skjøtene ved bakhjørnene. Det som er dumt med sølvmetallic, er at rust syntes veldig godt på de bilene. Slik at selv om det ikke er mye kan det fort bli et irritasjonsmoment.

Wow, du har blikk for detaljer. Jeg ser det jeg også når jeg vet hva jeg skal se etter. Selger nevnte at det er noe som foregår under lakken (les rust) på enkelte utsatte plasser. Ikke uvanlig, men det som er litt skummelt er at bilen ble lakkert for 3-4 år siden. Tyder på dårlig grunnarbeid.
Han nevnte at bilen faktisk har ramme fra 1996 også. Den er ombygd i to runder, og begge godkjent. Jeg skjønner ikke helt hvordan det skulle være mulig, men den er fortsatt registrert som 1981-mod. Må sjekke nærmere når jeg får se vognkortet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4073 by IAD
Replied by IAD on topic Tips for kjøp
Kan det være at bare rammenr er byttet?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 3 months ago - 11 years 3 months ago #4074 by Jagman
Replied by Jagman on topic Tips for kjøp
En ting jeg reagerer på på denne bilen, er at den ikke har luftinger på noen av fremskjermene. Ser også flikkingen på sømmen bak på høyre siden og på begge sider fremme under frontvinduet.
Imidlertid, om det er noe som foregår under lakken 3-4 år etter lakkering, så kan det ikke være veldig alvorlig; om det skyldes dårlig forarbeid, ville det mest sannsynlig ha brudt ut i full blomst for lengst. Egen erfaring...
Stillingen på håndbremsen sier også at her trengs det minst en kraftig justering, i verste fall nye sko/bånd bak, uten at det er noen big deal å reparere.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Last edit: 11 years 3 months ago by Jagman.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4075 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Tips for kjøp
Du går gi et ting om du vil ha bedømming på den i Ryfoss.
Tommy 99344570

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4076 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Tips for kjøp
Jeg visste jeg hadde sett den 320n før!! Det var hos Øioms Karosseri, må ha vært ca 1997 eller der omkring. Da hadde den hatt en ikke ubetydelig frontskade, ramma var skjev og bilen ble bygget opp igjen på ei av de ubrukte tiloversrammene Øioms hadde etter andre ombygginger. Tror de på Øioms hadde den til eget bruk i ca et år før den ble solgt videre.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4082 by Pals
Replied by Pals on topic Tips for kjøp

Iver460 wrote: Jeg visste jeg hadde sett den 320n før!! Det var hos Øioms Karosseri, må ha vært ca 1997 eller der omkring. Da hadde den hatt en ikke ubetydelig frontskade, ramma var skjev og bilen ble bygget opp igjen på ei av de ubrukte tiloversrammene Øioms hadde etter andre ombygginger. Tror de på Øioms hadde den til eget bruk i ca et år før den ble solgt videre.

Derfor er ramma byttet. Sikkert samme årsak at det er skjermer fra 460 på bilen. Det er jo slett ikke sikkert at bilen er dårlig for det. Selger sa at det var byttet ramme i forbindelse med en mindre skade, så intet er vel holdt skjult. Man får se det sånn: det er gode argumenter for at prisen skal nedover.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4083 by Pals
Replied by Pals on topic Tips for kjøp

Tisleidøl wrote: Du går gi et ting om du vil ha bedømming på den i Ryfoss.
Tommy 99344570

Jeg takker for tilbudet. Det er mye mulig at jeg slår på tråden for å spørre pent. Den er fortsatt interessant.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4084 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Tips for kjøp

Jagman wrote: En ting jeg reagerer på på denne bilen, er at den ikke har luftinger på noen av fremskjermene. Ser også flikkingen på sømmen bak på høyre siden og på begge sider fremme under frontvinduet.


Bård da, G320 R6 har ikke lufteventiler i skjermene! Dette burde du vite :P

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 3 months ago - 11 years 3 months ago #4085 by Jagman
Replied by Jagman on topic Tips for kjøp
Ulp! Jeg husket ikke i farten å ha sett 463 vogner uten disse lufteventilene... Følte meg ikke helt sikker, men tok sjansen allikevel... Må visst friske opp litt på historiekunnskapene!!

Pals er jo enda verre enn meg; Jeg sa i hvert fall ikke at det var 460 skjermer. Til det var det for god passform fremme ved plastdekslene under lykteringene B)

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Last edit: 11 years 3 months ago by Jagman.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.061 seconds
Powered by Kunena Forum