Bytte dynamo, kabling?
12 years 9 months ago #2692
by Terka
Bytte dynamo, kabling? was created by Terka
Jeg har som smått begynt på et strømprosjekt på vogna. Mer tilgjengelig strøm er et av delmålene, og for å få til dette så er nå en 150A dynamo på vei i posten. Med større dynamo bør også tverrsnittet på kabel fra dynamo opp. I den forbindelse har jeg noen spørsmål.
Originalt går ladekabel på 460 fra dynamo til koblingspunkt rett under luftfilterboks. <- Stemmer dette? (I såfall så er det ganske liten tverrsnitt på kabel videre til batteriet??)
Hvor/til hva fordeles strømmen videre fra koblingspunktet under luftfilteret?
Er f.eks. "ladelampa" koblet til her eller er den koblet direkte til dynamoen?
Tanken min er å legge opp "grov" kabel fra dynamo til startbatteriet ( og videre til forbruksbatterier via batteriseparator) og kabel tilbake til koblingspunkt under luftfilterboks.
Er det noen grunner til at det ikke bør gjøres slik?
//Terka
Originalt går ladekabel på 460 fra dynamo til koblingspunkt rett under luftfilterboks. <- Stemmer dette? (I såfall så er det ganske liten tverrsnitt på kabel videre til batteriet??)
Hvor/til hva fordeles strømmen videre fra koblingspunktet under luftfilteret?
Er f.eks. "ladelampa" koblet til her eller er den koblet direkte til dynamoen?
Tanken min er å legge opp "grov" kabel fra dynamo til startbatteriet ( og videre til forbruksbatterier via batteriseparator) og kabel tilbake til koblingspunkt under luftfilterboks.
Er det noen grunner til at det ikke bør gjøres slik?
//Terka
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 9 months ago #2696
by Terka
Replied by Terka on topic Bytte dynamo, kabling?
Svarer meg selv her..
Har da fått konstatert at dynamoen originalt er koblet til punktet under luftfilteret og videre derfra. Dette skal i såfall gjøres om.
Har da fått konstatert at dynamoen originalt er koblet til punktet under luftfilteret og videre derfra. Dette skal i såfall gjøres om.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.039 seconds