Ønsker å kjøpe Geländewagen 300 GD

More
10 years 3 months ago #5308 by Massen
Hei

Er ute etter å kjøpe en Geländewagen 300gd i bra tilstand. Helst med turbo.
Ta kontakt på tlf. 41264522

Marius

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #5309 by Massen
Liten presisering. Jeg er etter først og fremst en 460 lang versjon (5 dører).

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5436 by Massen
Da var Gelandewagen kjøpt og jeg er riktig fornøyd!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago - 10 years 2 months ago #5437 by Skippern
Hallo Massen,
Gratulerer med ny bil!
Fortell. Hvilken kjøpte du?
Modell, tilstand, km, hele pakka?

Sånt er moro, vettu, for oss andre også, mener jeg!
Dessuten så blir forum her fylt med oppover-energi av entusiasme og begeistring.
Nettopp det, begeistring.

Så nå får du hive deg på tastaturet!

Skippern hilser blidt
Last edit: 10 years 2 months ago by Skippern.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5438 by Massen
Takk for det Skippern!

Jeg kjøpte en Gelandewagen 300 GD, 1986 modell med automat gir og OM603(m/turbo) motor (126 000 KM).

Bilen virker å være i god stand. Den ble total restaurert i 2010 av Fjellstad. Opprinnelig var det en 280 GE, men motoren ble byttet til en 3 liter diesel (150 Hk). Rammen er rustfri. Det noen få rustbobler på panseret, eller så er den så å si strøken, tatt alderen i betraktning. Bilen er EU-godkjent til april 2016. Bilen er veldig fin inni. Setene ble trukket om i 2010. EL-vinduer og sentrallås. Og det beste av alt, er at den har fjernstyrt WEBASTO med utrolig rekkevidde. Alt fungerer av sperrer etc.

Det er byttet mange slitedeler på den:

- Glødeplugger, fordelerkasse, bakaksel, dynamo,
vifterem og vifte m/hjerte.
- Ny kamaksel og oljepumpe montert mars 2013
- Ny toppdekselpakning og bunnpakning.
- Ny oljetrykksensor.
- Olje og oljefilter nytt.
- Ny girolje.
- Multireim og strammer er nytt.
- Ny panserwire.
- Nytt eksosanlegg.
- Slangepakke til automatkassen er byttet.
- Nytt dieselfilter.
- Byttet diverse vakuumslager.
- Oppheng til demper (høyre bak) er sveiset nytt.

Håper jeg har en bra bil i mange år til!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5441 by Skippern
Lyder bra, dette her vel, Massen.
Mye som er gjort på din nye G er ksotbart å bytte. Så du har antakelig vært heldig. Eller flink til å velge rett emne. Avhenger sef hvor mye du betalte...

Generelt vil jeg si at alt som er dokumentert skiftet, er gull.

Med bred pensel, og etter de store talls lov har jeg lært meg at en "gammel" G består av så mange biter som har ulikt innfasings- rep punkt. Hele poenget er hvor mange ganger vitale deler er 0-stilt, for mindre rep, og mer forebygging.
Men etter at det første rep.rauset er tatt fra noe rundt 160-220.Km, er det bare å tute å kjøre. Og kose deg! Nyte gammel Gèn potensiale. Uavhengig av hva alle i heimen eller rundt måtte mene om 2,2t bil.
Så kommer neste vel raus etter 280.K og oppover. Alle verst med stikkaksler, motorlekkasjer, radiator/kjølesystem, vannlekkasjer, varmluftvifte, el. feil pga jording, gummiforinger, hovedstag, fjærer, styring, snekke, osv. Alt avhenger av hvor mye som er gjort underveis. Og hvor skikkelig det er gjort og hvordan forriege eier har brukt opp de nyinnsatte delene.

Jeg så på en sånn aut m ny motor hos Fjeldstad. Sølv farge. I høst. Da var det et rep objekt for minimum +-60 store, selv med mine kontakter... Høres nesten ut som denne. Men så liten er vel ikke verden.

Om du bor i Vestfold kan vi vel møtes når jeg kommer fra det høye nord med min nye 461 i februar, så kan vi dekksparke litt. Kanksje vi tilogmed kunne fått med noen andre liebhabere.

Hva sier du?

En blid Skipper hilser på G-vis, med albu`n vippa ut gjennom v. sidevindu, midt på blåeste kaldvinteren.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5446 by CarlG
Hei Skipper og Massen, takk for innleggene. Det er spennende og hjelper litt for de av oss som sitter på gjerdet og ikke helt klarer å ta en kjøpsbeslutning.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.086 seconds
Powered by Kunena Forum