ØK Komplett dieseltank

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 2 months ago #4343 by Jagman
Replied by Jagman on topic ØK Komplett dieseltank
Det er egentlig ikke nødvendig å kjøpe et komplett "monteringssett"! Dette settet består som sagt av alt som skal til for å montere og koble opp tanken, men det aller meste kan man enkelt samle sammen selv. Det er egentlig bare monteringsbåndene som trengs originalt. Stuss til påfylling mener jeg kommer utenom uansett, og jeg har en sånn liggende som kan følge med om den er bra nok.

Jeg har meget dårlig tro på at noen kan selge deg dette til under ti tusen nytt!! Selv i Tyskland koster det ca 15000 komplett, og så kommer frakt og norsk moms på toppen. Brukte komplette tanker er meget sjelden vare(!!), og som sagt heller ikke nødvendig.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4345 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic ØK Komplett dieseltank
Nu må vi være klar over at det er et slags kartell i Tyskland når det gjelder priser. I USA får du komplett sett til under 2 tusen dollar, altså 11 tusen nok, så 10 fra Holland tror jeg er realistisk. Frakt fra Tyskland er lavere enn innenriks i Norge og hvis hollenderne klarer det samme er det ikke avskrekkende. Moms er 25% i Norge mot 19% innen EU, så 6% høyere. Men jeg vil vente på svar fra Holland først.
Det er uansett min erfaring at det er billigere å bestille deler fra US enn Tyskland. Frakt fra US er heller ikke ille.

Når det gjelder monteringssett vil jeg sjekke opp deleliste på EPC når jeg er tilbake fra California før påske.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.048 seconds
Powered by Kunena Forum