Bjørnar`s vognskjul :)

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2788 by maelling
Replied by maelling on topic Bjørnar`s vognskjul :)
Holder en knapp på at man bør legge bort stoltheten om vintern, og la KM2'ene få en pause. Det er sinnsyk forskjell på dedikerte piggfrie vinterdekk og AT - dekk, og selv synes jeg dedikerte vinterdekk har 2-3 ganger mer grep fortvekk. Dette gjør at ting som kjennes vanvittig glatt ut med AT-dekk, egentlig er bare passe glatt med gode vinterdekk. Dette betyr ganske mye, for gummiblandingens mykhet er ganske forskjellig. En annen ting er at det kanskje ikke er lurt med for bredt dekk om vintern (imotsetning til sommer/skau/mud), siden bilens vekt blir fordelt over en stor dekkflate ? Ser man disse rallygutta, velger jo de pigger og supersmale dekk. Dette gjør at flaten er liten og kontakten til bakken optimal akkurat i den flaten. Det tredje er vel at man bør drifte og herje gjennom hele vintern, så holder man skills'ene oppe. G'en kan være lunefull og finne på satanistiske rævutkastninger (som går så fort at man knapt rekker å reagere) og det som værre er om den får sjansen til det, så man bør trene, trene og trene :) Men en G er en super vinterbil, hvor handlingen er balansert og alt er bra å ratte med, men siden vekten er stor, gjør det at man ofte sklir og sklir også, når dekkene først glipper :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 2 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2789 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic Bjørnar`s vognskjul :)
Eg stoppet bak en BMW som sto med nødblink på motorveien i Stavanger i natt. Viste seg at mannen i bilen var å leita etter noen unger som hadde kasta snøball fra en bro rett før.
Men bedre å stoppe en gang for mye enn en gang for lite! Og er altfor nysgjerrig til å ha kjørt forbi en bil som hadde lagt på siden!!! :-P

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2790 by volvo.power@live.no
... hjelp for noen kommentarer som kommer! er vell ikke bil, driftekurs, opptrekking å vinterdekk som er det første som fallere dere inn vell?!!

som Bjørnar sa, vi er alle 4 i bra hold. takk fom omtankene..

hærregud!

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Last edit: 12 years 2 months ago by volvo.power@live.no.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2791 by maelling
Replied by maelling on topic Bjørnar`s vognskjul :)
Det kan være at det å nesten dra av xx antall ganger har gjort en ganske imun mot sånt (for ikke å snakke om å dra av med MC og knekke albuen), men har man hatt hjertet i halsen nok ganger, så blir man muligens litt "hard". Men i førsten trodde i allefall jeg at han muligens kjørte alene hjem fra å ha kjørt folk på fest, siden han skrev han aldri skulle kjøre noen på fest mer. Jeg så for meg en rolig avkjørsel i sving (som side 15), og hadde ingen tanke om at det var nok fart til å kunne snakke om noen liv i fare. Men den siste kommentaren oppklarte det meste, i og med at det gikk fint med alle i bilen som det skrives, og at det gikk i 65 km/h.

Jeg tenker at siden det er andre gang på kort tid at samme bil drar av pga at det oppfattes som veldig glatt, er det lurt å si noe om vinterdekk, så det ikke skjer på ny og setter nye liv i fare. Det må være noe galt med oppsettet om man evner å dra av to ganger på 2 måneder. En kommentar om vinterdekk er dermed ikke malplassert, selv om en slik kommentar muligens bør komme etter en kommentar om at det er bra det gikk bra med dere.

Uansett er det fint det gikk bra med alle!

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 2 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2792 by volvo.power@live.no

Roar Sæther wrote: Jeg vet det finnes en film, og noen litt mørke bilder.


selvfølgelig! er det noen som dokumenterer her, så må det jo være meg! på godt å ondt! venter tilatelse fra Bjørnar om framlegging.. selv om det frister å legger på CD, brenne ut så vi har noe mer å se på lørdagskvelden... :)

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2793 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Bjørnar`s vognskjul :)
Skal ikke være vanskelig jeg Kevin. ;)

Når det gjelder diskusjonen om vinterdekk så gidder jeg ikke å ta den nå.
Vet hva jeg kjører med selv og er fornøyd med det.

Innrømmer at jeg var litt kort i det første innlegget om denne "ulykken".

Så nå snakker vi om det positive :)
Bilen startet på nesten første forsøk, og dagen bel tlibringt i snøen :)
Tror vi får et sinnsykt føre på treffet.
Dagen i dag besto av vinsjing, graving og avkjøring av dekk.
:D
Liker det!! :D

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2794 by nielsa
Replied by nielsa on topic Bjørnar`s vognskjul :)
Sendte bilde av min egen utforkjøring idag til Bjørnar. Han har herved tillatelse til å vise den i tråden sin som motvekt til egne bilder.

Sopte av veien i 80km . Kom for langt ut på siden og datt utfor skulder på veien. De brøyter av og til på utsiden av veien. En jævla sky av sne før det stoppet. Ingen skade på bil eller folk eller bil. 200cm snø er alle utforkjøringers gode venn.
Fikk traktor hjelp opp på veien.

Typisk at jeg proklamerte kurs i glattkjøring her på morgenen.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2795 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Bjørnar`s vognskjul :)
Trodde du skulle holde kurset jeg Nielsa? ;)
Spørs om vi må finne en annen lærer ;)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2796 by nielsa
Replied by nielsa on topic Bjørnar`s vognskjul :)
Noe som heter "som man roper i skogen får man svar" Sjelden lønnsomt å være stor i kjeften på andres bekostning.

Tror vi to lager et kurs i bilberging.

SIkkert lurest. Den erfaringa vi har der er udiskutabel.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2797 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Bjørnar`s vognskjul :)
He he :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.058 seconds
Powered by Kunena Forum