GKjernaas' W460 G300 Turbo Diesel

More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #5822 by gkjernaas
Da fortsetter jeg tråden fra facebook her...

Etter noen år uten G har jeg handla nytt maskineri igjen - Endelig:) Har "vokst opp" i G, så det var etterlengtet.

Bilen er en G300td(OM617A) med 280-automatkasse, pumpe fra Dieselmeken, 2,5" eksos, Defa-pakke og litt annet rask. Enkelte her kjenner nok bilen fra før... Virker brukbar mtp. rust, men en og annen skjønnhetsflekk har den jo. Fikk med fjørspacere og 33x10,5. Det meste ser ut til å virke - t.o.m. hjulet som justerer lyd mellom høytalere foran og bak:) Alt i alt et ålreit utgangspunkt!

Utbedringer umiddelbart:
- Har montert fjørspacere og "justert" ramme i hjulhus foran
- Handlet 8stk BWA, som jeg hadde til sandblåsing og lakk.
- Nye 35x12,5 BF Mud KM2 er lagt på BWA.

Utbedringer innen rimelig tid:
- Litt rustsveising her og der. Bl.a. to nye hjørner bak(Ett har hull, det andre er ikke langt ifra)
- Like frontlykter
- Ny blinkers på høyre forskjerm
- Ny baklykt, høyre side
- Nye lykteringer i hardplast(De jeg har er litt slappe)
- Takbøyler

Ønsker på sikt:
- Takgrind(Lurte på ei Frontrunner-grind, men selger trakk seg...).
- Kufanger(Ser enkelte har 463-bøyle på 460 - Liker den godt!).
- Nytt dashbord(rikelig med skruehull etter braketter av ymse slag).
- Arbeidslys
- Tilhengerfeste for tilhengere - Nåværende er kun godkjent for større trillebårer;)


Dette var utgangspunktet, dog med fjørspacere montert.
File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


Montering av fjørspacere...
File Attachment:


BWA tilbake fra sandblåsing og lakk
File Attachment:


Etter montering av 35x12,5 BF Mud KM2.
File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:




Her sammen med Joar, på arbe. Får Fredrik med seg sin, så er vi godt representert på parkeringa:) Her er også plast- og gummideler smurt opp med fornyer - En av mange småting som absolutt gjør sitt!
File Attachment:


File Attachment:




Bytta ut indikatorer for eksostemp og turbotrykk, da jeg syns lyset i de andre var i sterkeste laget(blenda litt vel mye. Spesielt ved rygging i mørket, ble venstre speile ubrukelig) og at de var vel moderne for en G. Resultatet ble akseptabelt... Lyset er fortsatt i sterkeste laget da det er mørkt, men bedre enn med de andre. Stilmessig ble det jo helt klart mer riktig:)
Før(dårlig bilde, men dog...):
File Attachment:


Etter:
File Attachment:


Har de "gamle" liggende, så om noe trenger, og ikke bryr seg om at de passer bedre i en Gatebil-Supra, så skrik ut. Byttes gjerne i høyre baklysglass, eller venstre blinkers på forskjerm.


Innpress med BWA og 12,5" brede dekk. Passer utmerket til orginale breddere!
File Attachment:


File Attachment:

2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi
Last edit: 9 years 6 months ago by gkjernaas.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #5824 by pehan
Flott bil!
B)

Hva kostet blåsingen og lakkingen av felgene?


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 9 years 6 months ago by pehan.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5827 by gkjernaas

pehan wrote: Flott bil!
B)

Hva kostet blåsingen og lakkingen av felgene?


Takk!

100,- per felg, inkl. grunning, så var jo skammelig billig;)
Resultatet kunne vært bedre, men for å stå på en 25år gammel G, var det godt innafor...

2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5829 by Tommyfn
steike være det var billig. hehe. synes det så upåklagelig ut jeg.

fornøyd med målerne? har samme i min. kurant spør du meg :-)

ellers virker det som du har en perfekt bil. svenskepumpe og automat må jo være flott. liker fargen og

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5830 by gkjernaas

Tommyfn wrote: steike være det var billig. hehe. synes det så upåklagelig ut jeg.

fornøyd med målerne? har samme i min. kurant spør du meg :-)

ellers virker det som du har en perfekt bil. svenskepumpe og automat må jo være flott. liker fargen og


Ja, det var billig det gitt... Hadde, av andre, blitt forespeilet en pris på 250,- per felg, bare for sandblåsinga.

Indikatorene virker kurante ja, men jeg er litt usikker på turbotrykksmåleren - den ligger godt under null, ved null trykk(se bilde)... Er det noe som kan justeres skal tru(til null, ved null trykk), eller vil det påvirke indikeringen tilsvarende mengde ved trykk også? Hvordan er din? Veit ikke om jeg gidder å reklamere på det, men er en sånn liten irritabel ting:P

2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #5831 by Tommyfn
Sjekket og ang sandblåsing av felger. har samme som deg, synes de er de kuleste felgene til G etter min mening. (til mindre dekkstørrelser ja!) fikk samme pris, og så kom pulverlakkeringen i tillegg. slo det fra meg og lakket selv... Bruksbil trenger ikke være strøken i finish :-)

kan sjekke når jeg kommer hjem. min hakker veldig når jeg kommer opp i litt trykk og turtall... hopper mellom 0.8-1 bar kanskje. men det kan ha andre årsaker, ventiler f.eks. ble ivertfall bedre etter justering. er din stabil? får vel investere i en skikkelig en med tiden. Får ivertfall en pekepinn på hva trykket ligger på B)
Last edit: 9 years 6 months ago by Tommyfn.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5832 by gkjernaas

Tommyfn wrote: Sjekket og ang sandblåsing av felger. har samme som deg, synes de er de kuleste felgene til G etter min mening. (til mindre dekkstørrelser ja!) fikk samme pris, og så kom pulverlakkeringen i tillegg. slo det fra meg og lakket selv... Bruksbil trenger ikke være strøken i finish :-)

kan sjekke når jeg kommer hjem. min hakker veldig når jeg kommer opp i litt trykk og turtall... hopper mellom 0.8-1 bar kanskje. men det kan ha andre årsaker, ventiler f.eks. ble ivertfall bedre etter justering. er din stabil? får vel investere i en skikkelig en med tiden. Får ivertfall en pekepinn på hva trykket ligger på B)


Du har rett i det med finish. Jeg har også veldig sansen for BWA, så var aldri i tvil om hva det måtte bli! Synes også at kombi'en orginale breddere, 12,5" brede dekk og BWA passer utmerket. Ser liksom veldig "riktig" ut(imo)... Og bygger ikke så langt utenfor utbyggere at det vanker større sanksjoner ved evnt. kontroll.

Måleren virker jevn og fin ellers...

2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5833 by Tommyfn
greit at det ikke stikker alt for langt ut, når man bruker den til daglidags ja :-) hvis de ikke tenker på rulleomkrets, så kan man jo snakke seg til at det er lovlig på rette dagen.

ok, sikkert den ene ventilen min som er sliten da.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5838 by pehan
Min trykkmåler er helt på streken 0 når jeg ikke driver med noe. Billig på Biltema :D


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5842 by bilkar
Flott bil, fint oppsett :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.057 seconds
Powered by Kunena Forum