Nye tider

More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #5852 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Nye tider
Er på ferie nå og har ikke tilgang til delekatalog. Wire mener jeg festes på baksiden av sidestolpen.

Her er link til delekatalog. Tror det kostet 18 € i året. Vel verdt!

www.service-and-parts.net/dcagportal/DCAGPortal/portal.action

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 9 years 6 months ago by bimmerc. Reason: Link

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5853 by pehan
Replied by pehan on topic Nye tider
Takk for gode ideer og tips. Tenker jeg løser abonnement til delekatalogen, og tar meg en tur til Bjarne Johansen, og ser om jeg kan finne en bakluke med liknende åpningsmekanisme.

I dag knakk kosteskaft riggen min. Meeeget skuffet over meg selv, som ble for ivrig i strammingen av stropper. Heldigvis har jeg en super Plan B, som koster meg den nette sum av 125 kroner:

På IKEA har de gardinstenger til 25 kroner. De er 220 lange, med ett rør inni det andre. Jeg kjøpte 5 slike i går, og har allerede laget til tre stenger til erstatning for kosteskaftene. Det fine med at rørene er inni hverandre, teleskopstyle, er at de blir nokså solide, selv om godset ikke er allverdens å skryte av. Jeg banker dem flate i ene enden, borrer hull, bøyer og popper. ett par timer til, så er den "nye" riggen klar.

Fikk også nye glass til baklyktene i dag. Takk til Erik på VTP, som skrur løs brukte deler for meg :D


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago - 9 years 5 months ago #5870 by pehan
Replied by pehan on topic Nye tider
Gardinstang-fiksen:



Skal ta et bedre bilde i dagslys. Det ble ikke så veldig pent, men til den prisen, er det veeeldig vanskelig å slå. Gardinstenger fra IKEA er til og med billigere enn kosteskaft :D


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 9 years 5 months ago by pehan.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5877 by pehan
Replied by pehan on topic Nye tider
I dag fikk jeg endelig blinkerne i posten. Hadde ligget 14 dager i tollen, fordi de ikke klarte å sende meg noen meldinger om at pakken var ankommet. Jaja.

Blinkerne er på plass, og det ble riktig fint. Blanke med oranje pærer. Litt misfornøyd med at det virker som om jeg har feilkoblet ett eller annet. På den ene siden har blinkingen ujevne mellomrom, noe jeg tolker som enten kaputt relé, eller en feilkobling av noe slag. Nødblinken fungerer normalt, men den har kanskje eget relé?


Får sjekke diagrammene litt ekstra. Trodde ikke egentlig at blinklysene var mulig å koble feil.

Nå er bilen egentlig klar for visning. Brekket funker ikke som det skal, men det bør det gå an å fikse på. Tenker jeg spør Roar, nesten-mirakel mannen :D


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #5936 by pehan
Replied by pehan on topic Nye tider
Skulle egentlig lufte bremsene igjen i dag, siden de fortsatt ikke fungerer skikkelig, etter bytte av bremsekraftforsterker. I min iver etter å meg ned i garasjen glemte jeg å ta med jekken, så da måtte jeg finne på noe annet. Jeg fikk brukt tiden til å gjøre litt ledningdiagnostikk.
Jeg fikk ryddet vekk noen ledninger, og koblet opp CB-radioen på permanentstrøm. Det ble riktig bra, og jeg skal ta noen bilder i dagslys, og poste dem her.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #6062 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Nye tider
Hvor ble det av bildene? Savner litt aktivitet her på forumet. Nå er det mørketid og tid for ettertanke og planlegging så det er viktig å følge med hva som kommer opp av ideer og løsninger. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #6087 by pehan
Replied by pehan on topic Nye tider
Har handlet meg en vannkjølt intercooler fra Frozenboost.com. IC, radiator, pumpe og reservoar/isboks. Vet ikke om jeg får bruk for isboksen, men det er jo litt moro å prøve.

Dette kit'et med en bedre pumpe, og isboks.

Siden det ikke er IC på bilen fra før, tror jeg dette blir skikkelig bra saker. Gleder meg til å sette i gang med montering :D


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 days ago #7069 by pehan
Replied by pehan on topic Nye tider
Blitt lenge siden sist, men sånn er livet.
Jeg har blitt fordrevet fra garasjen siden sist, så nå står Caben på parkeringsplassen utenfor huset hjemme. Heldigvis får jeg plas til det meste av deler og ekstrating i selve bilen. I hvert fall når jeg har fått satt Super Swamperne på, og de ikke ligger og tar opp plass.

Siden sist har jeg byttet hovedbremsesylinder. Må lufte litt, men regner med at det blir fint. Brekket fungerer som det skal, i alle fall, så jeg kan ta småturer i nabolaget.

Ellers har jeg satt på fjærspacere og orcfjærer, som til sammen skal gi 90mm løft. Det gir greit plass til 36", men jeg lurer på om jeg skal kappe litt i bredderen foran, for å gi litt mer plass fremover.
Har satt på 40mm hjulspacer, for å gi mer rom rundt dekkene, og få litt tøffere, lubbent utseende på bilen. Jeg synes det er kult i alle fall.

Neste nå, blir å tenke på nye kanaler, og kanskje fikse tankmåleren. Kjedelig å ikke vite hvor mye som er i tanken. Ingen stor krise, men litt kjedelig. må nesten prøve bilen i landskapet før jeg begynner å tenke på motorforbedringer. Tror vel kanskje ikke det er så mye som trengs enda. Den går fint, når den bare får varmet seg opp litt, selv på frityr. Har intercooler liggende, og den må jeg jo finne plass til. Og så er det jo snorkelen som skal på plass. Luftboksen trenger litt modding, siden den ikke har det fine, runde røret.



Som du kan se her, må jeg nok rette litt på hjulstillingen.




Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds
Powered by Kunena Forum