El Presidentes cabriolet'er

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #4240 by Roar Sæther
Siden jeg ikke har motor stående klar til Spydet, ( den sølvfargede ) lurer jeg på å overhale en 617A som jeg har stående. Den motoren starta ikke ved en montering, og ble bare byttet til en som startet. Etter det har den bare blitt stående. Kan være så enkelt som at for mange ventiler ikke lukker som de skal, men det finner jeg ut av.

Jeg sjekket litt på diverse deler som må til ved en total overhaling, og det ser ikke så galt ut. Kevin har jo gjort dette før meg, så jeg kan jo rådføre meg med han hvis det er noe jeg lurer på. jeg har også en kar som kan ta alt av maskinering, både topp og blokk, til en fornuftig penge.

Så da blir motoren gravd fem, plukket i atomer, vasket og diverse sendt avgårde for maskinering. Tenker dette kan skje løpet av de førstkommende dagene.

Ellers går jeg å lurer på litt på ett Compound turbo oppsett. Jeg har den lille turboen til ett sånt oppsett, så får jeg se hva jeg må ha av stor turbo. Det blir jo testet litt i disse dager, med litt forskjellige turboer på motorer med svenske eller finne pumper :cheer: Jeg får se litt på hva den testingen resulterer i. Da blir det hjemmesnekkring av grenrør, og det har jeg alltid hatt lyst til å prøve :woohoo:

Gleder meg til dette prosjektet :-)
Last edit: 11 years 2 months ago by Roar Sæther.
The following user(s) said Thank You: Bjørnar K, Heggernes, pehan

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4255 by Roar Sæther
Har fått fine priser på diverse deler fra VTP, til denne motor overhalinga. Da er det snakk om alle lager og pakkninger, samt kam og vippearmer og nye sylinderforinger. Da med maskinering av blokk og topp, skulle det være håp for en brukbar maskin etterhvert :cheer:

Få sveisa no eksos på traktoren først, så løfter jeg motor inn i garasjen i helga og begynner demonteringa og rengjøring av alt sammen :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4256 by Bjørnar K
HAY HAY!! :D
Nå snakker vi, Roar gjør ting på sin egen bil :D
Blir bra å se hvordan det går :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #4257 by Roar Sæther
Er ikke det på tide, da? B)

Har fortsatt ett smykke av en feltvogn som står å venter på motorbytte og servo, og den er også planlagt i disse dager. Ny garasjeport er også på trappene, så det er da litt som skjer :cheer:
Last edit: 11 years 2 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 days ago #4493 by Roar Sæther
Motorbyggeplanene ble utsatt, siden det dukket opp en bra motor innkledd i en feltvogn på 38 tommere :) Motoren starter på første turning, og har null gjennomslag. Kjøpte feltvogna sammen med Heggernes, og vi deler den opp i mellom oss. Jeg trenger litt, og han trenger litt. Da blir det sommerdører og dieseltank til den oransje cabben, mellomaksel og giroverføring til feltvogna som det byttes motor på og motor til Spydet.

Ørjan tar med seg resten, som blir ett godt utgangspunkt til rørprosjektet ha har lyst til å bygge. Og med en nesten komplett feltvogn med 38,5 x 15,5 - 15 på Bead Lock felger, og medfølgende, sprett ny Orbitrol styring, burde dette bli morro :woohoo:

Skal nugge ut motoren til uka, og klargjøre motorrom til montasje. Så blir det montering og start på en bil som har stått i minst 5 år :)
The following user(s) said Thank You: Heggernes

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 19 hours ago #4511 by Roar Sæther
Gjorde ett par bra kjøp til cabbene i dag. Komplett plasttank til 2K og kort mellomaksel til 1250.- Ikke værst, om jeg kan få si det selv. Dieseltanken går til den orange, og mellomakselen til Spydet. Automatspaken ender også i Spydet :cheer:
The following user(s) said Thank You: Heggernes

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #4578 by Roar Sæther
Da er motor nappet ut av feltvogna, sammen med dieseltank, gir og mellomaksel. Dørene er også demontert, slik at de nå er resten som skal videre til Ørjan. Motoren får en skikkelig vask, før jeg setter den sammen med automaten.

Det ser ut som plasttanken ender i Spydet, siden jeg ønsker å gjøre den så bra som mulig. Har også en dørside som får nytt liv, som sidepanel på Spydet. Den har en bulk rett bakenfor høyre framdør, som trenger litt "ny" plate. Ellers blir det å bestille 2 nye bakhjørner, men ikke siden de er så himla dårlige. Jeg vil bare ha det så bra jeg kan få det, føre den får ny lakk. Så da nye hjørner, bytte av felt på venstre side og sveise opp hullet til lykteringen på venstre framskjerm, så skal karosseriet være klart til lakk. Har nappet av breddere og litt annet småtteri, i forberedelsene til dette.

Så det skjer da bittelitt B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago - 10 years 11 months ago #4579 by Roar Sæther
Og da var begge hjørnene bestillt, og ankommer her på torsdag B)

Kan også se ut som jeg har fått tak i ett baksete i skinn, til kort SUV. Er ikke helt sikker på hva det setet er fra, men siden det er veldig likt baksetet fra kort G, håper jeg å kunne bruke skinntrekket fra dette setet, på det orginale setet i G vogna. Skal jo ha sorte skinnstoler foran, så da blir det bra.

Ser også ut som jeg har fått en bra avtale på de orginale Recaro skinnstolene som står i Spydet nå. Omtrekking av disse i nytt, sort skinn kommer på ca 1500.- pr stol i Polen, og det høres veldig interessant ut :cheer: Disse skal i den orange cabben etterhvert.
Last edit: 10 years 11 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago - 10 years 10 months ago #4581 by Roar Sæther
Har en liste over diverse stash, som jeg trenger til de forskjellige G-vognene mine. Og siden det er Spydet som ligger først i køen, er det den som har lengst liste over hva jeg har, og hva jeg trenger. Satt å kikka på den lista i kveld, og fant ut at det var nye og brukte deler til ca 50K, på den lista!! Heldigvis har jeg fått tak i det meste bortsett fra dekk, noen bremserør, eksos, lykteringer og noe småtteri.

Ekke billig å bygge G :cheer:
Last edit: 10 years 10 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago #4586 by Roar Sæther
Edit ;)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.052 seconds
Powered by Kunena Forum