El Presidentes cabriolet'er

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #4185 by Roar Sæther
Så for å lufte de siste to prosjektene jeg har anskaffet meg, begynner jeg med den cabben som det er minst arbeid med :laugh:

Vogna er er rimelig orginal cab fra 1987. Den ble kjøpt inn fordi den var alt for billig, i forhold til tilstand. Sølvfarget 280 begynte den livet sitt som, og fikk ved førstekjøp montert klima anlegg, cruisecontroll og rødt skinn interiør! Framstolene er elektriske Recaro i det samme røde skinnet B) jeg tror det er rimelig lav kilometer, siden det ikke er slitasje i det hele tatt på noen av dørhengslene. Fikk med både soft top og hard top, men jeg tror soft toppen har sett bedre dager. Fikk også med en 617A som skal finne sin plass under panseret, sammen med en god automat, jeg har liggende. Vogna er absolutt ikke strøken, men etter å ha rettet en bulk på venstre bakskjerm, byttet begge hjørner og byttet ett par breddere, så blir den veldig bra etter ny lakk. Siden prosjekt 2 blir ett mye større prosjekt, blir denne bygd opp først, for så å bli brukt som "min" G så lenge det behøves, eller til noen byr avsindige summer for den :laugh: Jeg har ett sett med 33 tommere i Mud Km2 liggende, og en dieselpumpe fra en kjent svenske. Det burde gi vogna sus i serken og greit utseende.

Prosjekt 2 er den vogna jeg gleder meg mest til, men den krever MYE arbeid :whistle: Dette er en 300 diesel cab fra 1980. Denne kjenner jeg mye av historien til, og den har vært innom ett par av våre medlemmer, de siste årene. Beige farge, og mye rust i karosseriet. Drivverket er 8 bolt, og det virker greit så langt. Denne har jeg store planer for B) starter med karosseriet og rusta. Skal ha store hjul og islandsbreddere, så noe av rusta blir skåret ut for godt, siden de bredderne krever ganske mye kutting. Ellers vil jeg ha hengslet frontvindu, for de varme sommerdagene, og minst to forskjellige sett med dører til både vinterbruk og sommerbruk. Fullt 6 punkts bur under den orginale bøylen. 617A med vannkjølt cooler og svenskepumpe, og 463 look utvendig. Midtmontert vinsj med dobbelt trekk bak og enkelt trekk foran, ala Karlsen. Sikler på flipfront, men tror det får bli senere grunnet pris. Masse små detaljer som dukker opp i løpet av tråden, så jeg tror det kan både latter og risting på hodet førdenne vogna er oppe å går :lol:

Bilder av begge prosjektene kommer etterhvert, og oppfølging ettersom det skrider frem.

Gleder meg til begge prosjekter, etter jeg får gjort ferdig ett par andre småprosjekter som jeg tatt på meg.

Blir morro, det her :woohoo:
Last edit: 11 years 2 months ago by Roar Sæther.
The following user(s) said Thank You: Heggernes

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4186 by pehan
Replied by pehan on topic El Presidentes cabriolet'er
Her deler vi dine gleder, og forhåpentligvis ikke så alt for mange sorger. Håper jeg kan være med å bidra på begge vognene :D


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4188 by Roar Sæther

pehan wrote: Her deler vi dine gleder, og forhåpentligvis ikke så alt for mange sorger. Håper jeg kan være med å bidra på begge vognene :D


Hohooooo :woohoo: Hjelp sier jeg ikke nei til :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4210 by Bjørnar K
Å når tenkte du å bli ferdig? arctic trophy 2014?? :D :D :D

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4212 by Roar Sæther

Bjørnar K wrote: Å når tenkte du å bli ferdig? arctic trophy 2014?? :D :D :D


Skal ta en prat med deg jeg, GUTTEN MIN, når du har 3 unger på toppen av det lille lånet ditt :P Da tenker jeg det en litt annen lyd på Karlsen :lol:

Nei, tiden som er tilgjengelig skal fordeles på så mye, så hastverk kan jeg ikke skryte på meg. Men det hadde vært morro med prosjekt 1 på veien til sommeren? Savner gammal G, og det at det er en cab, er vel ikke feil på sommeren? :)

PS: Jeg har bestillt fin sommer i år :cheer: :cheer: :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4213 by Fjærhaug
Det er alltid spennende med cab.. har lyst å se noen bilder..

-89 300GD SWB Ålesund

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4217 by Roar Sæther
Akkurat nå står de under noen desimeter med snø, så bilder er ikke så attraktivt i disse dager. Men det er meldt litt mildvær i nær framtid, så da kan det være håp :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4220 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic El Presidentes cabriolet'er
Store planer, Roar, men jeg håper du får tid til å gjennomføre de. Høres veldig spennende og ikke minst interessant ut for oss som selv har en cabriolet. Synes å huske at du har tilgang til varm garasje eller husker jeg feil? :cheer:

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4221 by Bjørnar K
Så så ikke så hissig nå Roar :P
Du vet at ting trenger ikke koste så mye, du må heller lære deg et ord jeg også er dåli på.
Det har tre bokstaver og starter med N :)
Da blir det bedre tid til å gjøre noe med egene biler ;)

Men gleder meg til den dagen den er ferdig :D

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4223 by Roar Sæther
Har oppvarmet garasje ja, men den er litt opptatt for tiden med et annet prosjekt som ikke er G :( Men etter at det er klart skal prosjekt 1 inn der, og begynnes på. Først så er det total ribbing innvendig, før jeg går på hjørner bak og retning av 2 bulker. Hjørnene er ikke så ille, men siden dette skal lakkes, så tar jeg de i samme draget. Har en veldig bra automat, men ikke motor til denne enda, men har en 617A som skal overhales, som kan ende i denne, med litt større turbo, vannkjølt cooler og pumpe fra Dieselmeken. Så da står vel 3 toms eksos på tapeten også :cheer:

Ikke hissig, Bjørnar. Bare prøver å utvide horisontene dine :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.060 seconds
Powered by Kunena Forum